مالی و اقتصادی

حساب‌های بانکی شخصی و تجاری تفکیک می‌شود

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: تجّار  باید به سازمان امور مالیاتی حساب  بانکی برای فعالیت تجاری معرفی کنند.

به گزارش دانستنی آنلاین، محمد برزگری، رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ضمن بیان اینکه اعلام شماره حساب بانکی تجاری در اجرای ماده ۱۰ قانون پایانه فروشگاهی و در اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و مصوبه شورای پول و اعتبارات آمده است، گفت: افرادی که فعالیت تجاری دارند، باید به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که پول فعالیت تجاری در کدام حساب بانکی واریز می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: آنها باید از خردادماه شماره‌حساب‌های خود را در پرونده مالیاتی اعلام کنند و به صورتی سیستمی از بانک مرکزی تاییدیه حساب گرفته خواهد شد و شماره‌حساب تجاری ثبت می‌شود.

حساب اشخاص به‌صورت مستمر بررسی می‌شود

برزگری با بیان اینکه شماره‌ حساب‌ها از سوی بانک مرکزی پایش می‌شود، تاکید کرد: در صورتی‌ که شماره حسابی به‌عنوان تجاری اعلام نشود، غیرتجاری محسوب خواهد شد؛ البته حساب اشخاص به‌صورت مستمر و سیستمی از سوی بانک مرکزی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس الگوریتم‌ها، داده‌کاوی و معیارها در سامانه‌ها، اگر واریزی به‌حساب مشکوک به فعالیت تجاری باشد، به صاحب حساب و سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود.

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به شخص اعلام می‌کند که فعالیت‌های تجاری با حساب صورت‌گرفته است که باید در این زمینه دلایل قانع‌کننده با مستندات ارائه کند، در غیر این صورت باید ضمن پرداخت جرایم مبارزه با پول‌شویی، مالیات نیز پرداخت کنند.

انتهای پیام/ ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا