اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

«بمب هوشمند» ژنرال‌های صهیونیست را شوکه کرد

به گزارش دانستنی اقتصاد، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی که تنها در برابر ارتش‌های عربیِ خوار و ذلیل، شکست ناپذیر است، در اردوگاه جنین شاهد یک شکست دیگر بود. اردوگاه جنین با وجود کمبود امکانات و محاصره، همواره ما را با نوآوری‌های نظامی خود که برتر از قدرت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی است، شگفت زده می‌کند. این در حالیست که سران رژیم صهیونیستی همواره مدعی هستند این نیروهای امنیتی، پیشرفته‌ترین و باتجربه‌ترین نیروها در جهان به شمار می‌روند.

عطوان در ادامه نوشت: این جوانان در اردوگاه جنین هر روز با معجزات خود در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی ما را شگفت زده می‌کنند و روز به روز به قدرت و تجربه آنها اضافه می‌شود. دشمن صهیونیستی با دیدن این توانمندی‌ها که تمام معادلاتش را برهم زده و ثابت کرده که با امکانات نظامی اولیه و با وجود تبانی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشغالگران، به این حد از پیشرفته رسیده، به خود می لرزد.

بر اساس این مقاله، نظامیان صهیونیست روز دوشنبه با قصد بازداشت ۲ جوان فلسطینی به اردوگاه جنین حمله کردند اما در کمین نیروهای فلسطینی گرفتار شدند که با یک بمب ۴۰ کیلوگرمی تجهیز شده بود. با وجود آنکه صهیونیست‌ها به زخمی شدن تنها هفت نظامی اذعان کرده‌اند اما قطعاً تعداد زخمی‌ها بیشتر از این است. با بررسی جزئیات این عملیات قهرمانانه، شاهد نوآوری‌های جدید مردان مقاومت هستیم که در ادامه می‌آید.

در این مقاله آمده است: نخست آنکه ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار طی ۲۳ سال گذشته از بالگردهای آمریکایی آپاچی برای بیرون آوردن زخمی‌ها و کشته‌ها در جریان انفجار بمب مذکور و حمله به خودروهای زرهی نظامیان صهیونیست، استفاده کرد. این نوع از بالگردها تنها علیه ارتش‌ها و نه گردان‌های مقاومت با امکانات محدود، استفاده می‌شود که خود نشان دهنده میزان اضطراب و دستپاچگی سران رژیم صهیونیستی در این نبرد است.

دوم آنکه بالگردهای مذکور در جریان نجات جان نظامیان صهیونیست زخمی شده، از ترس، منورهایی را شلیک کردند که نشان می‌دهد نیروهای مقاومت موشک‌های زمین به هوا در اختیار داشته و می‌توانند این بالگردها را هدف قرار دهند.

سوم آنکه سرویس اطلاعات نیروهای مقاومت، با بررسی تمام جزئیات حملات پیشین نظامیان صهیونیست به اردوگاه، جاگذاری دقیقی برای کمین این نیروها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، انجام دادند که همین مسأله دشمن صهیونیستی را شوک زده کرد.

چهارم آنکه تغییر تمام معادلات گذشته و اضافه شدن معادلات جدید بیانگر آن است که از امروز به بعد، ورود به اردوگاه اگرچه آسان اما خروج از آن قطعاً پرهزینه خواهد بود.

پنجم آنکه هدف نظامیان صهیونیست از حمله به اردوگاه جنین، بازپس گیری قدرت بازدارندگی خود بعد از شکست‌های سنگین گذشته بود اما ناکامی آنها بزرگ‌تر از آنچه که ژنرال‌های صهیونیست تصور می‌کردند رقم خورد.

ششم آنکه ماهیت این بمب هوشمند ژنرال‌های رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است. سؤالاتی مانند اینکه این بمب دست ساز بوده یا از خارج مثلاً از سوریه و لبنان از طریق اردن یا نوار غزه به این اردوگاه آورده شده، ذهن صهیونیست‌ها را آشفته کرده است.

هفتم آنکه با توجه به خسارات وارده به هفت خودروی زرهی و نابودی کامل بعضی از آنها، آیا موشک‌های روسی الاصل کورنت که توسط سوریه ساخته شده، بعد از آنکه وارد نوار غزه شده، به کرانه باختری منتقل شده و به همراه آن، موشک‌های ضد بالگرد به این منطقه رسیده است؟

هشتم آنکه رسانه‌های عبری زبان و تحلیلگران نظامی صهیونیست که اکثر آنها را ژنرال‌های بازنشسته تشکیل می‌دهند اذعان کرده‌اند که نبرد اردوگاه جنین، آنها را به یاد تجربه دردناک ارتش رژیم صهیونیستی در کمربند امنیتی جنوب لبنان می‌اندازد. آیا تجربه حزب الله در فنون مقاومت و جنگ فرسایشی به کرانه باختری منتقل شده و شگفتی‌های بعدی چه چیزهایی به ما نشان خواهد داد؟

عطوان در ادامه نوشت: اگر تمام این خودروهای زرهی و صدها نظامی با تمام تجهیزات خود نتوانسته‌اند، جوانان مبارز در اردوگاه جنین را شکست دهند، پس اگر حزب الله لبنان که ۲۰۰ هزار موشک دقیق در کنار پنج هزار پهپاد و صدهزار نیروی مبارز با تجربه در اختیار دارد، به ارتش رژیم صهیونیستی حمله کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دقت کنید که هنوز حرف از ایران به میان نیامده است.

بمب‌های هوشمند یک غافلگیری بزرگ برای ارتش رژیم صهیونیستی و شکست سنگین برای سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم به شمار می‌رود. چه بسا در آینده نزدیک، تکنولوژی موشک‌ها، به کرانه باختری برسد؛ موشک‌هایی که بُرد آنها به تل آویو و قدس اشغالی می‌رسد.

شعله‌های انتفاضه نخست فلسطین در سال ۲۰۰۰ روشن شد و پنج سال به طول انجامید. این انتفاضه قبل از دوره موشک‌های دقیق و کورنت و پهپادها بود و اگر این انتفاضه کنونی، ادامه پیدا کند هیچ ارتباطی با رژیم‌های سرسپرده عربی و مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی نخواهد داشت. تجربه ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان دردناک بود و با عقب نشینی ذلت بار از این منطقه به پایان رسید. گردان‌های مقاومت فلسطین در همین مسیر گام برمی دارند و همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا