اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

ایران و آمریکا به توافق بر سر تبادل زندانی‌ها نزدیک شده‌اند

به گزارش دانستنی اقتصاد، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در گفتگو با المانیتور تاکید کرد که ایران و آمریکا به دستیابی به توافقی در خصوص تبادل زندانی‌ها، نزدیک شده اند و این روند در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی در ادامه افزود: من احساس می‌کنم که آمریکا و ایران در خصوص موضوع هسته‌ای، جدی هستند.

البوسعیدی در خصوص توافق تبادل زندانی‌ها میان تهران و واشنگتن گفت: می‌توانم بگویم که آنها به دستیابی به این توافق نزدیک شده اند و چه بسا برخی مسائل فنی باقی مانده باشد.

وزیر خارجه عمان در خصوص اموال بلوکه شده ایران در خارج از این کشور تاکید کرد: آنها به یک چارچوب و یا ساختار زمانی مشخص برای بررسی چگونگی هماهنگی در این زمینه نیاز دارند. معتقدم که آنها در حال بررسی این مسائل هستند.

وی مشارکت کشورش در این روند را تأیید یا رد نکرد اما بیان کرد که عمان با حسن نیت خود، به هر دو طرف کمک می‌کند.

شنبه گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از گفتگوی نتیجه‌بخش وزیر امور خارجه این کشور با همتایان آمریکایی و عمانی درباره ایران خبر داد.

«احمد الصحاف» طی سخنانی گفت که «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نتایج پیشرفته‌ای را در رابطه با مبادلات مالی بین عراق و ایران کسب کرده است.

وی در این خصوص گفت: وزیر امور خارجه عراق در جریان کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم که در ریاض برگزار شد، گفتگوی هدفمندی را با همتای آمریکایی خود انجام داد که منجر به ترتیبات اساسی در خصوص بدهی‌های مالی بین عراق و ایران شد.

این مقام ارشد عراقی تصریح کرد که فواد حسین به همین منظور با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود نیز هماهنگی و گفتگوهای مستمری را در سطح عالی انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا