اقتصادیخودروشهروندان باید بدانند

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و معاینه فنی خودروها در سال۹۹

به نقل از حسین مقدم :  مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی، در قسمت صدور نتایج آزمون و دریافت گواهی معاینه فنی، فاصله های مناسب برای شهروندان نشانه گذاری شده است تا از این طریق پیشگیری از کرونا انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه ضد عفونی مراکز معاینه فنی روزانه چندین نوبت انجام می شود و شست وشوی کارت های بانکی با مواد ضد عفونی قبل از دریافت هزینه و پذیرش خودرو نیز مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

معاینه فنی

کدام خودروها در سال جاری مشمول انجام معاینه فنی هستند؟

همه خودروهای تولید داخل سال ۹۴ و پیش از آن، همه خودروهای وارداتی سال ۲۰۱۵ و پیش از آن، همچنین وسایل حمل و نقل عمومی سال ۹۷ و قبل از آن مشمول انجام معاینه فنی در سال جدید هستند.

وی خاطرنشان کرد:در سال گذشته حدود یک میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه  آنها انجام گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، حدود ۹ درصد کاهش داشته است خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند از تخفیف ۳۰ درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برخوردار خواهند شد و در سال ۹۸ حدود۵۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه برتر بوده که تنها ۳۳ درصد موفق به اخذ این معاینه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا