اجتماعیسلامت

پیشگیری و پژوهش را مقدم بر مسائل ساخت و ساز و سخت افزاری بدانیم

معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور معتقد است، باید پیشگیری و پژوهش را مقدم بر مسائل ساخت و ساز و سخت افزاری بدانیم.

 

  • محور مجمع خیرین سلامت

به گزارش دانستنی اقتصاد به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی، در جلسه ای که ششم شهریور ماه با حضور اقای طباطبایی معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور برگزار شد، وی به موضوعاتی اشاره کرد و مشارکت اجتماعی در حوزه سلامت را مورد توجه و تاکید قرار داد.

طباطبایی با بیان اینکه برنامه ها و اهداف مجمع در راستای پیام ها و دیدگاه های مقام معظم رهبری است، گفت:

علت حضور ما این است که دغدغه هایی که رهبری در حوزه مشارکت های اجتماعی و سلامت کشور برایشان مطرح است، روی آن کار شود، بنابراین مجموعه کارهای علمی و عملی در این راستا صورت گرفته است.

  • تشکیل کمیته اتاق فکر و پژوهش در حوزه مسئولیت اجتماعی

اقای طباطبایی در ادامه بر لزوم تشکیل کمیته اتاق فکر و پژوهش در حوزه مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و افزود:

باید مسئولیت اجتماعی را در قالب سنت ها، مباحث دینی و معرفتی خود تعریف و از کپی برداری از واژه های بیگانه و شعار های اروپایی جلوگیری کنیم.

ایران با ظرفیت هایی که مجمع خیرین سلامت دارد میتواند باعث افزایش سطح مشارکت و محبوبیت اجتماعی شود و نیز سرمایه های اجتماعی را افزایش دهد.

ما باید بر اساس اهداف کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری مسیری را طی کنیم که رضایت مردم و رهبری را جلب کنیم.

وی در ادامه گفت:

باید در حوزه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی بیشتر تلاش کنیم و موضوع خیریه و خیرین را به طور آکادمیک و علمی در نقاط مختلف کشور و لایه های اجتماعی مطرح کنیم.

توفیقاتی که مجمع خیرین سلامت در این سال ها داشته بعلت این است که ما توانستیم جامعه را بشناسیم و بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان جلب مشارکت های مردمی صورت گرفته است.

از زمانیکه دکتر شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت سکان این فعالیت ها را به دست گرفتند، شتاب در این موضوع بیش از دو سال اخیر بوده است به صورتیکه در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی داشته ایم.

  • رفع چالش‌های حوزه‌های اجتماعی

موضوع بعدی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، سبک زندگی بود که در صورتی که بتوانیم به سبک زندگی اسلامی و ایرانی فرهنگ‌سازی کنیم خیلی از چالش‌های حوزه‌های اجتماعی برطرف می شود و مجمع خیرین نیز با ظرفیت هایی که ایجاد کرده تلاش میکند که به ساختار سلامت کشور کمک کند و موضوع پیشگیری و مراقبت‌های سلامتی را در برنامه ها واهداف کلان خود دارد.

  • نقش مجمع خیرین سلامت در بر طرف کردن مشکلات جامعه

طباطبایی در خصوص نقش مجمع خیرین سلامت در بر طرف کردن مشکلات جامعه، اظهار داشت:

در بحث تعریف های ساختاری و ایدئولوژی که موضوع بحث مسئولیت اجتماعی است، باید اهداف کلان در حوزه مسئولیت اجتماعی شناسایی شود و موضوعاتی که از طریق شرکت ها و مشارکت آن ها قابل حل و بر طرف شدن است شناسایی شود.

مهمترین موضوع بحث و نتیجه گیری از اقدامات این است که با اقدام و عمل خود، تلاش کنیم به یک نتیجه ملموس و قابل اندازه گیری برای جامعه برسیم به شکلی که جامعه این احساس را داشته باشد که مجموعه ساختار مجمع خیرین سلامت توانست در حوزه سلامت نقش ایفا کند و بخشی از مشکلات مردم و جامعه را برطرف کند.

وی در ادامه افزود:

اگر بتوانیم خیرین را تکریم کنیم حتما کمک های خوبی صورت میگیرد.

ایشان به موضوع فعالیت رسانه تاکید کرد و گفت:
باید از ظرفیت رسانه ها در داخل و خارج از مجمع استفاده کنیم تا فرهنگ مسیولیت اجتماعی سلامت را نهادینه گردد.
معاون مشارکت های مردمی و رسانه های مجمع تاکید کرد:
امروز نیازمند توسعه فرهنگ مشارکت و گسترش سرمایه اجتماعی هستیم که این کار بدست اهالی فرهنگ و رسانه میسر خواهد شد.

طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد:

مجموعه خیرین با وجود دفاتر استانی و شهرستانی به طور منظم در کل کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اهداف و کلیات نظام و توصیه‌ها و دستورات دبیرکل محترم جناب آقای دکتر شهریاری در حوزه مشارکت‌های اجتماعی با شرکت ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای، استانی و شهرستانی مشارکت می کند تا در حوزه سلامت نقش‌آفرین باشد.

  • کرونا و مشارکت

معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور در خصوص کرونا، گفت:

در ابتدا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده ها اقدامات خوبی صورت گرفت و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ جلب مشارکت های مردمی داشتیم و بعلت یشترین جلب مشارکت های مردمی توسط مجمع خیرین سلامت کشور در موضوع کرونا، وزارت کشور، مدیران عامل را به عنوان عضو ستاد کرونا استان ها انتخاب کرد.

وی در خصوص تشکیل شورای مشارکت های زنان که در تمام مجامع به ویژه در مکان هایی که مجمع خیرین سلامت، گفت:

خانم ها توانستند با پویش های متعدد اقدامات خوبی را در مورد پیشگیری کرونا انجام دهند.

معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور در پایان خاطر نشان کرد:

در حال حاضر علاوه بر بحث های سخت افزاری به موضوع نرم افزاری میپردازیم از جمله پیشگیری و پژوهش به نام خیرین.

باید پیشگیری و پژوهش را مقدم بر مسائل ساخت و ساز و سخت افزاری بدانیم.

 

انتهای پیام///

ویرایش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا