اقتصادیبازارصنعت و تجارت

نقشه راه تنظیم بازار در دستور کار وزارت صمت

دانستنی آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور رهبری برای تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در حوزه تنظیم بازار، گفت: این دستور را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه افزود: استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه فرصت های ساخت داخل به عمل آمد که نشان دهنده عنایت ویژه بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به رونق تولید و اتکاء به توان داخلی است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی این نمایشگاه با هدف پیگیری قراردادها و تفاهم نامه های منعقده تاسیس شده و قطعا تا حصول نتیجه لازم هیچ موردی به حال خود رها نخواهد شد.

رحمانی گفت: در چارچوب نمایشگاه ساخت داخل و در چهار روز برگزاری نمایشگاه، ۳۵ قرارداد تولید قطعات خودرو به امضاء رسید و  ۲۰۲ تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وزیر صمت تاکید کرد: هر قطعه ای در کشور داخلی سازی شود و تاییدات لازم را کسب کند، قطعا در روند ثبت سفارش کالای مشابه خارجی ممنوعیت و یا محدودیت اعمال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت های قانونی جدیدی هم برای تحقق ساخت داخل به وجود آمده است که با اجرای دقیق و کارآمد این قانون نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

نقشه راه برای تنظیم بازار تهیه می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد در خصوص تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت صمت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسیده و ایشان دستوری برای تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در حوزه تنظیم بازار صادر فرمودند.

رحمانی ادامه داد: این دستور را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و با توجه استقرار و فعالیت قائم مقام امور بازرگانی در وزارتخانه، انتظار دارم تمام ارکان وزارت صمت به کمک هم آمده و این مهم را به ثمر بنشانیم.

وی گفت: البته خوشبختانه تنظیم بازار روند بهتری پیدا کرده و در بسیاری از اقلام کالایی شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

رحمانی تاکید کرد: برنامه ریزی برای تنظیم بازار باید با نگاه به آینده انجام شود و در ساماندهی وضعیت موجود ضروری است از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا