اقتصادیبانک، بورس و بیمه

فروش اموال مازاد راهی برای افزایش سرمایه بانک ها

دانستنی آنلاین:​ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از ضرورت افزایش سرمایه بانک‌ها خبر داد و گفت: فروش شعب و اموال مازاد راهی برای افزایش سرمایه بانک‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد حسن نژاد در گفت‌وگو با ایبِنا با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک ها با هدف بهبود عملکرد آنها، گفت: بانک ها برای ادامه فعالیت نیازمند رعایت کفایت سرمایه هستند زیرا خرید و فروش پول از سوی بانک ها بسیار خطرناک است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه مقداری از دارایی بانک ها به میزان حداقل ۴ درصد آن باید برای خود بانک باشد، افزود: هر چقدر که سرمایه بانک ها افزایش یابد قدرت آنها برای تسهیلات دهی نیز افزایش خواهد یافت، از اینرو پیگیری کفایت سرمایه لازم است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه بانک ها در سطح جهانی در بزرگی و کفایت سرمایه تاثیرگذار است، تصریح کرد: اکنون زمان افزایش سرمایه بانک ها رسیده و این به این معنا نیست که اندوخته را تبدیل به پول کنند، بلکه باید با استفاده از راهکارهایی به بهبود تراز مالی و رشد سرمایه کمک کنند.

حسن نژاد با بیان اینکه با توجه به اینکه اکنون در بورس شرکت های بزرگ و همچنین بانک ها حضور دارند این بازار می تواند مامن مناسبی برای افزایش سرمایه بانک ها باشد، گفت: افزایش سرمایه بانک ها از طریق آورده نقدی به خوبی می تواند پاسخگوی کفایت سرمایه باشد.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی دارایی ها نیز می تواند تا حدودی مشکل کفایت سرمایه را حل کند، از اینرو بانک ها می توانند از این مکانیزم نیز استفاده کنند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فروش اموال مازاد بانک ها نیز راهکار مناسبی برای افزایش سرمایه به شمار می رود، گفت: با توجه به بانکداری الکترونیک نیازی به وجود شعبه های بسیار بزرگ وجود ندارد، از اینرو بانک ها می توانند با فروش این نوع اموال بر دارایی های خود بیافزایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا