اتحادیه ها و اصنافاقتصادی

ایجاد نواحی صنعتی روستایی

دانستنی آنلاین: ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی در قالب کارگاه ها و واحدهای صنفی تولیدی در حال انجام است و با تکمیل زیرساخت‌ های آن مراحل واگذاری زمین های آن‌ها به سرمایه گذاران توسط مدیریت شهرک‌های صنعتی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی درگز و نشست با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و صنعتگران گفت: محوریت برنامه های سازمان صنایع کوچک، تولید و اشتغال است و در هر نقطه از کشور با توجه به ظرفیت های مناطق برنامه ها و سیاست ها اجرایی می شود تا موجب تقویت و پیشرفت بنیه اقتصادی شود.

محسن صالحی نیا افزود: کمک به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مناطق مرزی با محوریت صادرات به کشورهای هدف و همسایه از سیاست های اقتصادی مهم دولت است و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های مختلف مناطق در این زمینه در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ضروری است.

وی اظهار کرد: نگاه دولت در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته به مسئله اشتغال و رفاه مردم این مناطق بوده و با سیاست هایی که اتخاذ کرده، ضمن ایجاد رشد اقتصادی از مهاجرت مردم این مناطق به خصوص جوانان جلوگیری نموده است که این مهم یکی از راهکارهای اصلی حوزه صنعت است و برنامه ریزی امسال سازمان صنایع کوچک نیز توجه ویژه به این مناطق می باشد.

وی گفت: پیشبرد اهداف برنامه های اقتصادی مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته را با ایجاد شهرک و تجهیز زیرساخت ها و برنامه های توسعه ای صنایع کوچک امکان پذیر می‌کنیم و با تلاش مضاعف در این زمینه کار خواهیم کرد تا با ایجاد فضای کسب و کار به اشتغال پایدار در این مناطق کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: وضعیت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در تمام بخش ها مطلوب است و این استان جزو استان هایی است که درصد تحقق برنامه ها در آن از میانگین کشوری بالاتر است.

شهرک صنعتی درگز دارای ۲۶ واحد صنعتی با ۶۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی است که برای ۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا