اجتماعیاشتغالرویداد اقتصادیفرهنگی و هنری

اعطای مجوز برگزاری موسیقی زنده رستوران‌ها و مجتمع‌های گردشگری

به گزارش مجله دانستنی اقتصاد در نشست صمیمانه معاونت محترم نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت جناب سرهنگ نادرمرادی و جناب آقای گله دار زاده معاونت محترم امور هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی تهران و نماینده بخش خصوصی در حوزه گردشگری در مورخ ۹۹/۳/۲۱ پیرامون اجرای موسیقی زنده سنتی و پاپ در رستوران‌ها و مجتمع‌های گردشگری برگزار گردید.
جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و خیر مقدم گوئی از سوی جناب سرهنگ مرادی آغاز شد. جناب سرهنگ مرادی إظهار نمودند که پلیس بمنظور افزایش نشاط اجتماعی با اجرای موسیقی زنده بشرط رعایت شئونات اسلامی و رعایت قانون موافق بوده و از این موضوع استقبال مینماید.
معاونت محترم نظارت بر اماکن عمومی تأکید نمودند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارائه مجوزات موسیقی زنده ضمن بررسی صلاحیت اخلاقی هنرمندان به محتوی موسیقی دقت نظر بیشتری داشته باشند و داشتن دوربین‌های مدار بسته با سیستم in-line را در اماکن مربوطه الزامی دانستند تا پلیس بتواند بصورت مستمر فعالیت مراکز متبوعه را نظارت نماید.
جناب گله دارزاده نیز ضمن تشکر از نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و آرامش در کشور و حفظ ارزش‌های والای نظام مقدم اسلامی از حسن نیت و استقبال پلیس پیرامون اجرای موسیقی زنده در رستوران‌ها و مجتمع‌های گردشگری قدردانی نمودند.
معاونت محترم هنری و سینمائی ضمنا اعلام نمودند که قبل از اعطای مجوز ؛استعلامات لازم را از معاونت محترم نظارت بر اماکن عمومی بعمل آورند و در صورت تأئید موقیعت مکانی از نظر بعد ترافیکی و امنیتی همچنین صلاحیت اخلاقی کارفرما و هنرمندان معرفی شده نسبت به اعطای مجوز موسیقی زنده اقدام نمایند.

 

که قطعأ با اجرای موسیقی زنده علاوه بر ارتقاء نشاط اجتماعی موجب اشتغال برای تعداد زیادی از هنرمندان در این شرایط رکود اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه غرب خواهد شد
نماینده بخش خصوصی حاضر در جلسه آقای علی هارونی مدیر مجتمع گردشگری ورزشی و فرهنگی هودین و هورام نیز ضمن تشکر از خدمات ارزشمند نیروی انتظامی در حفظ امنیت اماکن عمومی برای حضور خانواده‌ها اذعان نمودند که قطعأ بدون امنیت اقتصاد وجود نخواهد داشت و اقتصاد کشور مدیون رشادت‌های پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و سربازان گمنام وطن می‌باشد و از جدیت معاونت محترم امور هنری و سینمائی در اجرای موسیقی زنده در رستوران‌ها و مجتمع‌های گردشگری بعنوان یک بسته تشویقی برای رونق بازار‌کار و حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال برای هنرمندان تشکر ویژه نمودند.
جناب هارونی درخواست نمودند که ارائه مجوز موسیقی زنده منوط به بیمه نمودن هنرمندان توسط کارفرمایان باشد تا برای هنرمندان اشتغال واقعی ایجاد شود و همچنبن درخواست اجرای نظام رتبه ‌بندی برای اماکن درخواست کننده مجوز موسیقی زنده بودند تا صرفا اماکنی که از نظر پلیس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای صلاحیت هستند بتوانند مجوز اجرای موسیقی زنده داشته باشند تا از بروز ناهنجاری‌های احتمالی جلوگیری شود.
جناب هارونی نظارت آنلاین بر‌فعالیت رستوران‌ها و مجتمع‌های گردشگری را گامی بزرگ و ارزشمند از سوی معاونت محترم نظارت بر اماکن عمومی دانستند که ضمن تکریم کارفرمایان و سرمایه‌گذاران ؛ پلیس هم بتواند به وظایف قانونی نظارتی خود عمل نماید و بصورت مستمر بر نحوه فعالیت بخش خصوصی نظارت داشته باشد که قطعأ بخش خصوصی با آغوش باز از این موضوع استقبال خواهد نمود
جلسه با قرائت فاتحه برای شهدای وطن به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا