اقتصادی

نکات کلیدی و تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتال

معمولا این شکل از بازاریابی در فضای مجازی صورت می گیرد و فعالان این حوزه همیشه در حال جستجوی راه حال هایی برای افزایش میزان بازدید از سایت خود و همینطور بالا بردن میزان فروش هستند. برای رسیدن به این منظور روش های بسیاری وجود دارد.

در ادامه با مجموعه هم سایت همراه باشید تا با شناخت شیوه های متفاوت دیجیتال مارکتینگ و نحوه استفاده از آن ها، به کسب و کار خود رونق بدهید.

مفهوم بازاریابی دیجیتال

تعداد زیادی از اطرافیان ما وقتی بحث بازاریابی دیجیتال می شود دچار سردرگمی می شوند. اما این شکل از بازاریابی آن طور که به نظر می رسد پیچیده نیست و در واقع ساده تر از آنی است که تصور می کنید. در ادامه به تعریفی که می گویم توجه کنید. “بازاریابی دیجیتال مجموعه استراتژی هایی است که برای انجام آن از دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود.”

بازاریابی دیجیتال به ۲ شکل آفلاین و آنلاین انجام می شود. به این دلیل که بخش عمده ای از بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین انجام می شود، در پایان توضیح مختصری در مورد نوع آفلاین این موضوع    می دهم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت بازاریابی دیجیتال

با ظهور ابزار دیجیتال، ارتباط بین انسان و این ابزار رو به افزایش است. در مواردی مشاهده شده است که افراد بیشتر از ۱۱ ساعت در شبانه روز برای استفاده از این ابزار زمان صرف می کنند. در نتیجه اهمیت بازاریابی دیجیتال هم رو به افزایش است. اگر این موضوع را نادیده بگیرید شما و کسب و کارتان را از چرخه اقتصاد بیرون می اندازد و برگشتن به آن تقریبا غیر ممکن می شود.

در ادامه برخی از روش های بازاریابی دیجیتال نگاهی می اندازیم. شما با در نظر گرفتن حوزه کاری و خواسته های مخاطبان خود، بهترین شیوه مناسب را انتخاب کنید و به کارتان رونق ببخشید.

بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات کلیکی

بازاریابی موتور جستجو یا SEM یکی از نقطه ضعف های سئو یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش می دهد. با استفاده از SEM می توانید فضایی را برای تبلیغات سایت خود به دست آورید. شناخته شده ترین پلتفرم های تبلیغات اینترنتی در موتور جستجو Google AdWords و Bing Ads هستند.

یکی از اشکال SEM، تبلیغات کلیکی یا PPC هستند. در این شیوه موتورهای جستجو به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما بشود، هزینه مشخصی را دریافت می کند.

بازاریابی پورسانتی

همانطور که از اسم بازاریابی پورسانتی یا Affiliate Marketing پیدا است، در این روش در قبال جذب مشتری، میزان مبلغی که از قبل تعیین شده است به فرد جذب کننده پرداخت می شود. در این نوع بازاریابی فقط به فروش های موفق پورسانت تعلق می گیرد و به فردی که تبلیغ می کند پیش پرداختی داده نمی شود.

باید به این نکته توجه کنید که قبل از بستن قرارداد قوانین و خواسته های خود را به طور مشخص بیان کنید. این افراد نماینده برند شما هستند. در نتیجه بهتر است اگر کلمات خاصی دارید که می خواهید از   آن ها استفاده شود از قبل به اطلاع برسانید.

بازاریابی ویروسی

در بازاریابی Viral Marketing یا ویروسی با تولید محتوای جذاب و بعضا عجیب و غیر مرتبط می تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنید و میزان به اشتراک گذاری مطالب مربوط به سایت خود را افزایش دهید.

باید بدانید که انجام این نوع از بازاریابی کاری بسیار سخت است و به متخصصان حرفه ای نیاز دارد. شرکت ها یا مجموعه ها با به کارگیری حساب های خود در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام، مخاطب را جذب می کنند.

بازاریابی موبایلی

موبایل یا تلفن همراه قابلیت اجرای تمام تبلیغات دیجیتال را در خود دارد. اما با این حال روش هایی وجود دارند که فقط روی موبایل انجام می شوند. برای نمونه تبلیغات پیامکی یکی از این موارد است که قابلیت دریافت پیشنهادهای ویژه، کد تخفیف و … را برای مخاطب فراهم می کند.

بازاریابی آفلاین

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم بازاریابی دیجیتال، فقط بازاریابی اینترنتی نیست. در برخی موارد برای رسیدن به هدف مدنظر خود باید از هر دو نوع بازاریابی استفاده کنید. برای مثال در نانوایی ها دیده اید که برای رعایت نوبت از دستگاه نوبت دهی استفاده می کنند.

تجربه بهتر خدمات بازاریابی دیجیتال با هم سایت

آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت با در اختیار داشتن تیمی جوان و خلاق همیشه سعی در این داشته تا نیاز مخاطبان خود در تبلیغات اینترنتی، سئو وبسایت، طراحی سایت با وردپرس و … به بهترین شکل برطرف نماید.

اگر خواستار انجام بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود هستید، پیشنهاد ما به شما تیم هم سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا