اقتصادیصنعت و تجارت

۹۰ درصد آچارهای بازار وارداتی است

دانستنی آنلاین: رئیس اتحادیه ابزار فروشان گفت:صنعت ابزارآلات نیاز به حمایت دولت دارد تا داشته های خود همچون تامین ۵ تا ۱۰ درصدی بازار را ارتقا دهد و از سوی دیگر به تولید محصولات فناوری محور روی بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ رپیس اتحادیه ابزار فروشان با بیان مطلب بالا٬ درباره شرایط بازار ابزارآلات در سال “رونق تولید” به ایسنا گفت: صنعت ابزارآلات به حمایت قابل توجهی از سوی دولت نیاز دارد که مهمترین نیاز و دغدغه این صنف ورود تکنولوژی و فناوری به روز به کشور است.

فریدون غمام نو افزود: برای تولید ابزار آلات و پاسخگویی به نیاز بازار در راستای عدم نیاز به بازارهای وارداتی باید کارخانه‌های به روز در کشور دایر شود؛ به طور مثال تا به امروز دریل با کیفیت و به روز در ایران تولید نشده است.

وی ادامه داد: برای احداث کارخانه‌های به روز در ایران نیاز به سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی احساس می‌شود که دولت می‌تواند با تجمیع سرمایه این مهم را محقق کند.

غمام نو ادامه داد: در زمینه آچار تولید داخلی تنها ۵ تا ۱۰ درصد نیاز بازار را تأمین می‌کند و مابقی نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه با واردات محصولات بی کیفیت چینی، تولیدات داخلی شرایط مناسبی ندارند و باید با یک برنامه‌ریزی مناسب داشته‌های فعلی ارتقا و محصولات دیگر در کشور با تکیه بر علم به روز تولید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا