آموزش عالیاجتماعیاقتصادیصنعت و تجارت

۵۰۰۰ قرار میان صنایع و مرکز علمی

دانستنی آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد بیش از ۵۰۰۰ قرارداد به مبلغ ۵۵۲ میلیارد تومان میان مراکز علمی و صنایع کشور خبر داد و گفت: وزارت علوم امادگی کامل نسبت به همکاری با صنایع کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ منصور غلامی در نخستین نمایشگاه “فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید”، با اشاره به وجود منابع ارزشمند در بخش معدن و بیان اینکه بخش بسیار تاثیرگذار تولید و صنعت برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند توجه است، افزود: وزارت علوم در بخش پژوهشی آماده همکاری است و در شرایط فعلی با محدودیت‌های تحریمی که ایجاد شده فرصت ویژه‌ای نیز در راستای توسعه صنایع داخلی به وجود آمده که باید آن را غنیمت بشماریم.

وی با بیان اینکه شرایط تحریمی ممکن است به نقاط آسیب پذیر کشور فشار بیشتری وارد کند، تصریح کرد: به طور قطع نیروی انسانی ارزشمند می‌تواند در بهبود توانمندی‌ها موثر باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حضور چهار میلیون دانشجو در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ هزار آزمایشگاه و ۶۰۰۰ واحد فناوری در پارک‌های علم و فناوری در کشور وجود دارد که می‌توانند در راستای توانمندی خود به واحدهای تولیدی کمک کنند.

غلامی از انعقاد بیش از ۵۰۰۰ قرارداد به مبلغ ۵۵۲ میلیارد تومان میان مراکز علمی و صنایع کشور خبر داد و گفت: ساخت تجهیزات استخراج نفت با وزارت نفت و ساخت تجهیزاتی در بخش خودرو، پهپاد و ماهوارهها از جمله مواردی است که در این قراردادها در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا