اقتصادیراه و شهرسازی

یک پنجم راه‌های کشور نیازمند بهبودی است

دانستنی آنلاین: معاون وزیر راه و شهر سازی از ضرورت بهسازی ۲۰ درصد از مجموع ۳۸ هزار کیلومتر جاده های شریانی اصلی در سطح کشور به بهسازی به دلیل خرابی های شدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ عبدالهاشم حسن نیا در بازدید از راه‌های سبزوار افزود: هر سال ۸۰۰ هزار تن قیر برای بهسازی جاده های شریانی در سطح کشور نیاز است تا با اجرای ۱۵ میلیون تن آسفالت سطح آنها به وضعیتی مناسب ارتقا یابد.

وی تامین قیر را یکی از چالش های امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اجرای طرح‌های نگهداری راهها برشمرد و اضافه کرد: در قانون بودجه ۱۳۹۸ به منظور تامین قیر فرایندی طولانی تعریف شده که دریافت آن را برای دستگاهها و سازمان راهداری دشوار کرده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با وجود فعالیت ۶۰۰ کارخانه آسفالت در کشور و تولید ۱۵ میلیون تن آسفالت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای امسال قیر برای روکش آسفالت دریافت نکرده است. بر این اساس هم اینک تامین نشدن قیر چالشی اساسی فراروی نگهداری راهها و به امری دشوارتر از تامین منابع مبدل است.

وی نگهداری راههای کشور را نیازمند سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اعلام و بیان کرد: امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این حجم اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

مجموع طول جاده های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه در سطح ایران ۲۲۰ هزار کیلومتر است. ۹۰ درصد حمل نقل بار و مسافر در کشور از طریق همین جاده ها صورت می گیرد. همچنین روزانه هشت میلیون دستگاه خودرو در جاده های برون شهری ایران رفت و آمد می کنند که سهم خودروهای سنگین ۲۰۰ هزار دستگاه در روز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا