اقتصادیبانک، بورس و بیمه

کسب و کار مبتنی بر بانکداری دیجیتال ضرورت است

دانستنی آنلاین: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: حرکت به سمت کسب و کار بانکداری مبتنی بر دیجیتال یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ حجت الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعضای هیات مدیره، مدیران ستادی و روسای ادارات مستقل این بانک نشستی را با عباس معمار نژاد٬ معاون اموربانکی، بیمه و شرکت های دولتی و عباس مرادپور٬ مدیر کل امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و با موضوع بانکداری آینده و تحول دیجیتال در محل این وزارتخانه برگزار کردند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی در این نشست با تاکید بر اینکه در بانکداری دیجیتال٬ کسب و کار و فرایندها مورد توجه قرار می‌گیرد٬ گفت: در بانکداری دیجیتال بازیگران جدیدی برای عرصه ارائه خدمات بانکی اضافه می شوند و فعالیت و خدمات بانکی از سیستم بانکی به اکو سیستم بانکی رهنمون می شود و بر مبنای تعاملی که بین اجزاء و بازیگران این اکو سیستم ایجاد می‌شود زمینه ارائه خدمات بهتر فراهم می شود.

معمارنژاد افزود: هدف از برگزاری این نشست تاکید بر ضرورت تغییر از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال، رسیدن به یک برداشت مشترک بین وزارت امور اقتصاد دارایی و شبکه نظام بانکی کشور٬ و بررسی وضع موجود بانکداری الکترونیک برای اتخاذ یک استراتژی صحیح با رویکرد و کارکرد مشخص است.

در ادامه نشست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: دوره ملاک قرار دادن مشاغل بانکی، تعداد پرسنل و تعداد شعب گذشته است و معیار توفیق و عدم توفیق کسب و کار بانکی و پیشرفت و موفقیت های آنان به مولفه های نظیر ابعاد و اندازه و ساختار مرتبط نمی‌گردد، بلکه به فعالیت‌های مبتنی بر بانکداری دیجیتال و نحوه و میزان مشارکت ذینفعان و احصاء منافع آنان رمتبط است.

مهدیان ادامه داد: مزیت بانک توسعه تعاون بواسطه جوانی و برخورداری از نیروهای تحصیلکرده و متخصص باعث شده از قابلیت و پتانسیل مناسب برای گذر از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و عبور از مرحله بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجتیال برخوردار باشد.

وی افزود: امروز پس از ۱۰ سال این بانک از یک سامانه متمرکز بانکداری مناسب در جهت انجام عملیات و خدمات بانکی و خدمات رسانی به مشتریان بهره مند است و این امر به عنوان مقدمه ای ارزشمند و پشتوانه ای اساسی برای ورود به مراحل جدید در عرصه نظام خدمات رسانی بانکی مبتنی بر دیجیتال محسوب می شود.

مهدیان با اشاره به حرکت بانک توسعه تعاون به سمت بانکداری دیجیتال گفت: اقداماتی مانند تعریف پروژه تدوین راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشکیل شورای تحول که یکی از نتایج این شورا تلاش در جهت تغییر مدل کسب و کار و انتخاب و انعقاد قرارداد با مشاورهای مرتبط با کسب و کار بانکداری دیجیتال بوده،  در جهت بانکداری دیجیتال انجام داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سایه تدوین یک سند راهبردی و متعاقب آن تعریف نقشه راه و برنامه ریزی مدون٬ بتوان مدل کسب و کار بانکداری دیجیتال را با حمایت و راهبری وزارت امور اقتصاد دارائی به صورت بومی شده و مختص بانک توسعه تعاون را پیاده سازی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا