اقتصاد کلاناقتصادیجهان

چشم انداز اقتصادی جهانی ضعیف است

دانستنی آنلاین: صندوق بین المللی پول در گزارش خود میزان رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب ۳.۲ درصد و ۳.۵ درصد پیش بینی کرده است که این رقم در مقایسه با رقم پیش‌بینی شده در ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین-اردیبهشت ۹۸) یک دهم درصد کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ به نقل از ایرنا، براساس گزارش پایگاه رسمی صندوق بین المللی پول، در پی تشدید جنگ تعرفه ای میان آمریکا و چین، واشنگتن تعرفه های بیشتری بر واردات برخی از کالاهای چینی اختصاص داد و چین نیز با افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از آمریکا،‌این اقدام واشنگتن را تلافی کرد.

اعمال تحریم های آمریکا بر شرکت بزرگ مخابراتی هوآوی چین، نگرانی های مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) و تشدید ناآرامی های ژئوپلتیکی ( جغرافیای سیاسی) بر بهای انرژی در جهان تاثیرگذار بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب ۳.۲ درصد و ۳.۵ درصد پیش بینی شده است که این رقم در مقایسه با رقم پیش بینی شده در ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین-اردیبهشت ۹۸) یک دهم درصد کمتر است.

میزان تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی و روند رو به رشد تورم سبب شده که چشم انداز ضعیف اقتصادی برای امسال مورد انتظار باشد.

همچنین میزان سرمایه گذاری و تقاضا برای کالاهای بادوام مصرف کننده در اقتصادهای پیشرفته و بازارهای نوظهور کاهش یافته است.

بر این اساس، میزان تجارت جهانی در زمینه ماشین آلات و کالاهای مصرفی بادوام همچنان با کندی روبرو شده است. همچنین رشد اقتصادی پیش بینی شده در سال ۲۰۲۰ با این فرض که ثبات در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه روی دهد، اختلاف های مربوط به سیاست های تجاری حل و فصل شود،‌محقق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا