اقتصادیراه و شهرسازی

نیازمند یک پرش به سمت توسعه هستیم

دانستنی آنلاین: رئیس جمهور کشورمان گفت: امروز اساس جنگ بدخواهان با ملت جنگ امید یا جنگ اراده هاست ولی پیروز نهایی این جنگ و فشار ملت ایران خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ حسن روحانی در مراسم بهره برداری از پایانه مسافربری سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در این شرایط حساس که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم کشورمان را نسبت به آینده ناامید کنند، افزود: با وجود همه فشارهای دشمنان شاهد تحرک تازه در اقتصاد و حرکت بزرگ اجتماعی در کشور عزیزمان هستیم و خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امروز اساس جنگ بدخواهان با ما جنگ امید یا جنگ اراده هاست آنها می‌خواهند با توطئه و نقشه‌های شومشان ملت ایران را از توسعه آینده کشور ناامید کنند. ولی ملت بزرگ ما می‌خواهد امید و سرزندگی خود را نشان دهد و دشمن را نسبت به اهداف شوم آن ناامید می‌کند.

رئیس جمهوری ادامه داد: در این راستا اقدامات آنها برای فشار به ملت ایران افزایش یافته و البته عکس العمل ایران نسبت به آن فشارها نیز افزایش یافته است، پایان این نبرد پیروزی ملت ایران خواهد بود. زیرا طرف مقابل ما ملت نیست. ما با هیچ ملتی نمی‌جنگیم طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم تجربه هستند اما این طرف داستان گروهی از مسئولان کشور نیستند بلکه تمام ملت ایران یکپارچه در این مبازره حضور دارند.

روحانی خاطرنشان کرد: دشمنی آنها به طور مستقیم علیه فرد فرد ملت ایران است. بی تردید در این مبارزه موفق نخواهند بود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه این ترمینال در ظرف ۲ سال با تلاش کارگران، متخصصان و مدیران کشور ساخته شده است، افزود: زمانی اگر کشوری ادعا می‌کرد یک ترمینال را ظرف یک سال و نیم یا ۲ سال ساخته است، ما تعجب می‌کردیم، اما امروز فرزندان این سرزمین با تکیه بر اراده، امید به آینده و عشق به ملت می‌توانند پروژه‌هایی که با دیگر کشورها رقابت می‌کند را افتتاح کنند.

روحانی افتتاح ترمینال فرودگاهی با افتتاح دیگر پروژه‌ها اقتصادی متفاوت خواند و افزود: همکاری و هماهنگی ارگان‌های مختلف برای راه اندازی یک ترمینال به معنی هماهنگی و وحدت بخش‌های مختلف برای راه اندازی یک پروژه مهم خدماتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در یک کشور است.

وی با تاکید بر اینکه «امروز نیازمند یک تحرک و یک پرش به سمت توسعه هستیم»، اظهار داشت: اگر کشوری در زمینه خرید، تعمیر و اورهال هواپیما مشکلی نداشته باشد، اداره صنعت هوانوردی آسان است، اما ما باید از همه بخش‌های صنعت هوانوردی تشکر کنیم زیرا با وجود تمام مشکلات در همه بخش‌های زیرساختی، هماهنگی، هدایت، در سطح کشورهای پیشرفته جهان هستیم؛ کمبودهایی در این عرصه داریم که قابل رفع هستند. ‌

رئیس جمهوری رونق صنعت هوایی را از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: ما با فضایی که در روابط بین المللی ایجاد کردیم بعد از چند ده سال توانستیم تعدادی هواپیمای مدرن و جدید وارد کشور کنیم؛ مردم ما می‌خواستند وقتی سوار هواپیما می‌شوند، هواپیما از کارخانه مستقیم وارد کشور شده باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا برخلاف مقررات بین الملل در مقابل ملت ما ایستاده است گفت: ما در پی خرید صدها فروند هواپیما برای راحتی مردم و کمک به اقتصاد و حمل نقل کشور بودیم، اما با این حال باید از همه آنهایی که صنعت هوایی را سرپا نگه داشته‌اند تشکر کنیم.

روحانی با بیان اینکه افتتاح فرودگاه و پیشرفت هوایی ما به معنی مبارزه واقعی در برابر آنهایی است که پیشرفت ایران را نمی خواهند، افزود:‌ باید عملاً در برابر بدخواهان ایستادگی و مقاومت و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

وی گردشگری را یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم برای اشتغال و رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: بهترین راه برای توسعه گردشگری استفاده از صنعت هوایی است که با کمک آن مردم در کوتاه ترین زمان به مقاصد خود می رسند.

رئیس جمهوری افزود: اگر استانی بخواهد دانشگاه و مراکز درمانی مجهز و فعال داشته باشد نیازمند صنعت هوایی است.

روحانی صنعت هوایی را یکی از حقوق مردم دانست و گفت: اینکه ایران بتواند مقصد نهایی یا ترانزیت برای هواپیماهای باری یا مسافری باشد و صدها شغل در این زمینه ایجاد شود، جزو حقوق مردم ما محسوب می شود؛ رفاه و تسهیل در مسافرت جزو حقوق مردم است.

وی گفت: در زمینه مسیرهای دریایی و بندرها اقدامات بسیار خوبی در سال های گذشته انجام شده است و ما ظرفیت های خوبی به دست آورده ایم که می توانند ایران را به دیگر کشورها وصل کنند و قدرت ملی را بالا ببرند

رئیس جمهوری افزود: قدرت اقتصادی بخشی از قدرت ملی و ترانزیت نیز بخشی از قدرت اقتصادی محسوب می شود؛ زمانی که کشورها از بندر چابهار و در آینده ای نزدیک از طریق مسیر ریلی ایران متصل شوند، این اتصال از بین بردنی نخواهد بود؛ چابهار امروز به معنی تعامل سازنده با جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا