اقتصادیبازارپربازدیدترینهارویداد اقتصادی

نماینده مجلس: نرخ دلار ۹ هزار تومان است

دانستنی آنلاین:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ دلار ۹ هزار تومان است گفت: اضافه بر این رقم به فضای روانی جامعه بازمی‌گردد که البته به مرور زمان این نرخ کاهش پیدا خواهد کرد. کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از فارس،مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، درباره واقعی بودن نرخ فعلی دلار گفت: بخشی از افزایش نرخ دلار واقعی و بخشی از آن غیرواقعی است.

وی افزود: دلار متناسب با تورم باید افزایش پیدا کند هرچندکه بخری افراد می‌گویند دلار در تعدادی از کشورها افزایش کمتری داشته است که البته به نرخ پایین تورم در آنجا باز می‌گردد این در حالی است که تورم در کشور ما بالا است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در همه دولت‌ها دلار افزایش پیدا کرده است به طوری که دلار در دولت هاشمی چهار برابر شد و در دولت خاتمی ۲٫۷ برابر و در دولت احمدی‌نژاد بیش از سه برابر شد؛ لذا دلار باید بر اساس افزایش تورم افزایش پیدا می‌کرد و به ۹ هزار تومان می‌رسید.

لاهوتی گفت: اشتباهی که دولت‌ها در چهار ساله دوم فعالیتشان دارند آن است که اجازه نمی‌دهند نرخ دلار افزایش پیدا کند.

وی در پایان گفت: افزایش نرخ دلار تا ۹ هزار تومان کاملا به حق بوده ولی اضافه بر این میزان به فضای روانی جامعه بازمی‌گردد که البته در اثر مرور زمان این نرخ کاهش پیدا خواهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا