اقتصادیبازارصنعت و تجارت

نقشه راه تنظیم بازار در دستور کار وزارت صمت

دانستنی آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور رهبری برای تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در حوزه تنظیم بازار، گفت: این دستور را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه افزود: استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه فرصت های ساخت داخل به عمل آمد که نشان دهنده عنایت ویژه بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به رونق تولید و اتکاء به توان داخلی است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی این نمایشگاه با هدف پیگیری قراردادها و تفاهم نامه های منعقده تاسیس شده و قطعا تا حصول نتیجه لازم هیچ موردی به حال خود رها نخواهد شد.

رحمانی گفت: در چارچوب نمایشگاه ساخت داخل و در چهار روز برگزاری نمایشگاه، ۳۵ قرارداد تولید قطعات خودرو به امضاء رسید و  ۲۰۲ تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وزیر صمت تاکید کرد: هر قطعه ای در کشور داخلی سازی شود و تاییدات لازم را کسب کند، قطعا در روند ثبت سفارش کالای مشابه خارجی ممنوعیت و یا محدودیت اعمال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت های قانونی جدیدی هم برای تحقق ساخت داخل به وجود آمده است که با اجرای دقیق و کارآمد این قانون نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

نقشه راه برای تنظیم بازار تهیه می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد در خصوص تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت صمت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسیده و ایشان دستوری برای تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در حوزه تنظیم بازار صادر فرمودند.

رحمانی ادامه داد: این دستور را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و با توجه استقرار و فعالیت قائم مقام امور بازرگانی در وزارتخانه، انتظار دارم تمام ارکان وزارت صمت به کمک هم آمده و این مهم را به ثمر بنشانیم.

وی گفت: البته خوشبختانه تنظیم بازار روند بهتری پیدا کرده و در بسیاری از اقلام کالایی شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

رحمانی تاکید کرد: برنامه ریزی برای تنظیم بازار باید با نگاه به آینده انجام شود و در ساماندهی وضعیت موجود ضروری است از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا