اقتصادیخودروصنعت و تجارت

لزوم ورود مدعی العموم به انحصار قطعه سازی

دانستنی آنلاین: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس وجود انحصار در بازار قطعه‌سازی خودرو را در دایره شمول جرائم متعددی دانست و گفت: مدعی العموم باید به این موضوع وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ حسن نوروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قطعه سازی که با ایجاد انحصار در بازار قطعات اتومبیل ایران‌خودرو سعی در تعیین شرایط برای خودروسازان دارد٬ افزود: دلیل مشکلاتی که برای ایران‌خودرو رخ داد این بود که قبل از آقای رحمانی قطعات باید خارجی می‌بود. همچنین با ایجاد سازمانی تحت عنوان گسترش به صورت گزینشی به قطعه سازان پول دادند که این موضوع موجب شد برخی قطعه سازان ورشکست شوند در نتیجه قدرت در این حوزه به دست آن‌هایی افتاد که خودشان می‌خواستند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: این افراد دائماً قصد دارند با مردم ایران بازی کنند. اتهاماتی در این حوزه وارد است و مدعی العموم باید به این موضوع وارد شود. از جمله این اتهامات می‌توان به تحصیل مال باطل، پولشویی و عدم ایجاد توازن در بازار اشاره کرد. سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند این موضوع را بررسی کند و نتیجه را به دادستان کل کشور منتقل کند تا اینها سر جای خودشان بنشینند. ایجاد اینگونه انحصار در بازار توطئه علیه بازار است.

وی اضافه کرد: خودروی داخلی باید متناسب با قیمت داخلی محاسبه شود نه با قیمت دلار، چرا که دستمزد کارگر، هزینه آب و برق کارخانه همه با پول ایرانی محاسبه می‌شود. با احتساب تمام هزینه‌ها پراید با ده میلیون تومان ساخته می شود اما به قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا