اتحادیه ها و اصنافاقتصادیبازار

قیمت منطقی گوشت گوسفندی٬ ۷۵۰۰۰ تومان

دانستنی آنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با اشاره به اینکه زمانی که قیمت گوشت افزایش پیدا می‌کند، دلالان و واسطه‌ها به آن دامن می‌زنند٬ گفت: آنها اجازه کاهش قیمت این محصول پروتئینی در بازار را نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین از ایسنا، مرتضی رضایی در حاشیه نشست نقش تشکل‌های جهادی در رونق تولید در وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر با افزایش تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار و کاهش قیمت آن‌ها نسبت به ماه‌های اخیر و سال گذشته هستیم اما زمانی که قیمت محصولات پروتئینی پایین می‌آید، دلالان اجازه کاهش بیش‌تر آن را نمی‌دهند و وقتی که بالا می‌رود به آن دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که قیمت دام زنده، کیلویی حدود ۳۵ هزار تومان است، قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه نباید بیش از ۷۵ هزار تومان باشد. در این زمینه تشکل‌های تولیدکننده گوشت قرمز و بخش خصوصی می‌توانند به صورت مناسب ایفای نقش کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام درباره تولید بازار گوشت نیز گفت: ماهانه بیش از ۲۲۵ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که حداکثر ۲۰۰ هزار تن آن برای نیاز داخلی مصرف می‌شود؛ بر این اساس اجازه صادرات گوشت مرغ را البته به شکل محدود و کنترل شده داده‌ایم و امیدواریم روند تعادل قیمت در محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا