اقتصادیراه و شهرسازی

فرسودگی نگرانی اصلی صنعت هوایی

دانستنی آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه فرسودگی هواپیماها نگرانی اصلی صنعت هوایی کشور است٬ گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده میانگین عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور ۲۴ سال است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ سیدهادی بهادری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دولت و مجلس در کنار یکدیگر برای نوسازی این ناوگان باید وارد عمل شوند٬ افزود: می توان اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم پنج ساله کرد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود برخی مشکلات، خرید هواپیماهای روسی در دستور کار نیست و خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی در اولویت قرار دارد.

بهادری همچنین گفت: بسیاری از هواپیماهای فعال در خطوط هوایی باید از رده خارج شود اما به علت کمبود هواپیما و شرایط پیش آمده مجبور به استفاده از تمام ظرفیت هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عمر استاندارد برای ناوگان هواپیمایی کشور ۱۵ سال است، اضافه کرد: تحریم ها موجب بروز مشکل در خرید هواپیماهای مسافربری شده ولی می توان با خرید هواپیماهای دست دوم تا حدودی این تحریم ها را پشت سر گذاشت.

بهادری همچنین با اشاره به نرخ بالای بلیت سفرهای هوایی گفت: در شرایط کنونی که پیشرفت صنعت هواپیمایی کشور کمتر از دیگر کشورهای منطقه است، اقداماتی نظیر افزایش نرخ بلیت مانع مضاعف پیشرفت این صنعت می شود.

به گزارش ایرنا، افزایش نرخ بلیت هواپیما سبب کاهش میزان پروازهای هوایی و کاهش گرایش مردم به استفاده از هواپیما شده است که این امر در کاهش درآمدهای شرکت های هواپیمایی موثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا