اقتصاد کلاناقتصادی

رشد ۸ درصدی تولید اقتصادی بنیاد مستضعفان

دانستنی آنلاین: عضو هیأت امنای بنیاد مستضعفان گفت: در شرایط ملتهب اقتصادی رشد تولید اقتصادی بنیاد در ۵ سال اخیر ۸ درصد رشد داشت و فروش متوسط سالانه به رشد ۱۲ درصدی رسید.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ به نقل از مهر، یحیی آل اسحاق، در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مستضعفان یک نهاد ویژه است و با توجه به شرایط شکل‌گیری و مأموریت‌های آن، می‌توان این نهاد را در جهان و منطقه، کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر دانست.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که به عنوان عضو نهاد تحت نظر رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های ایشان فعالیت می‌کنیم، افزود: نگاه به این نهاد باید ویژه باشد به این منظور، مسئولیت‌ها و دستورالعمل های این نهاد نیز ویژه است؛ به خصوص اینکه در بنیاد مستضعفان، آرمان های ما با محیط کار هماهنگ است.

آل اسحاق با بیان اینکه آقای سعیدی کیا از اول انقلاب در سازمان های با تراز ملی حضور داشته، خاطرنشان کرد: وی شخصیت و خصوصیات فردی، ملی و آرمانی خود را حفظ کرده و می تواند الگو باشد.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفانهمچنین گفت: در حوزه خدمات اجتماعی ۸۰ هزار سند –زمین به فقرا و محرومان با تخفیف ویژه تحویل داده شده است. همچنین بودجه محرومان در این ۵ سال افزایش ۱۰ تا ۱۵ برابری داشت و ۱۸۰۰ کلاس درس ایجاد شد؛ از سوی دیگر، ۱۲ منطقه نیز مانند قلعه گنج برای محرومیت زدایی مطلق، تجهیز شد.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی ملتهب و بعضاً منفعل کشور، رشد اقتصادی ۸ درصدی برای بنیاد ایجاد شده است، تأکید کرد: سالانه ۱۲ درصد متوسط رشد فروش داشته ایم؛ ضمن اینکه صادرات از ۲۰۰ میلیون یورو به ۷۶۲ میلیون یورو رسیده و ۲۹۵ پروژه عمرانی شامل کارخانه فولاد، ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی، گلخانه ۱۸۰۰ هکتاری زیتون نیز به اتمام رسیده است.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان درباره رئیس جدید این بنیاد نیز گفت: آقای سعیدی‌کیا، چهره و مدیری در تراز ملی و جمهوری اسلامی ایران است که هم تخصص، حرفه و دانش در سطح اعلا دارد و هم تعهد انقلابی عمل کردن و ساده زیستی دارد.

به گفته آل اسحاق، شروع به کار آقای فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان، در جبهه های جنگ و در سطح فرماندهی لشکر و بعد وزارت نیرو، سدسازی، ریاست بنیاد تعاون و ریاست کمیته امداد بوده است که البته در کمیته امداد سرمنشا تحول شده است.

در این مراسم از زحمات محمد سعیدی کیا٬ رییس سابق بنیاد مستضعفان تقدیر و تشکر شد و پرویز سکاندار بنیاد مستضعفان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا