اقتصاد کلاناقتصادیرویداد اقتصادی

دو برنامه اصلی دولت در حوزه مسکن

دانستنی آنلاین:تکمیل ۵۰۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر و اجرای ۴۰۰ هزار مسکن در قالب طرح اقدام ملی، دو سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،دولت در نظر دارد ۵۰۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر را تا پایان سال تکمیل کند. از سوی دیگر «طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» که از دی‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و اوایل شهریورماه امسال توسط رئیس‌جمهوری آغاز شده پیگیری خواهد شد. طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود که ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر ساخته خواهد شد. مطابق بررسی‌ها تا کنون این طرح در شهرهای جدید به شکل جدی‌تری دنبال می‌شود و بنا به گفته حبیب‌اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تا کنون عملیات اجرایی ۷۰ هزار و ۸۹ واحد با پیشرفت حدود ۱۵ درصد آغاز شده است.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مامور پیگیری سیاست‌های کلان وزارتخانه شده است. آن‌طور که محمود محمودزاده، عنوان کرده در حال حاضر معاونت مسکن و ساختمان نماینده وزیر در برگزاری مجامع سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی است که این تصمیم هوشمندانه برای هماهنگ کردن مجموعه‌های مسکنی از سوی وزیر راه و شهرسازی اتخاذ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هفته آینده جلسات بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود و در آن جلسات با ارایه چهار برنامه و سیاست در بودجه‌های سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازافرینی شهری و سازمان مجری، مسیر حرکت مسکن و ساختمان را در چهار شرکت زیرمجموعه وزارتخانه، تعیین می‌کنیم.

وی خطاب به تمامی مدیران و کارشناسان دفاتر زیر مجموعه خود اعلام کرد: از تمامی دفاتر حوزه معاونت مسکن و ساختمان می‌خواهم تا با همفکری نقشه راهی تدوین کنیم و اولویت‌های کاری را تعیین کرده و بر اساس آن حرکت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل مسکن مهر و اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن؛ احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی را از مهمترین اقدامات اجرایی حوزه مسکن برشمرد و گفت: باید مسیری را برای معاونت مسکن و ساختمان تدوین کنیم و بر اساس آن برش‌های استانی و ستادی تعیین کنیم.

محمودزاده با یادآوری اینکه پتانسیل‌های فراوانی در وزارتخانه وجود دارد و باید از آنها در جهت هم افزایی بهره لازم را برد توضیح داد: معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مرجع و منبع مدیریت صنعت ساختمان در کشور است و باید جایگاه و نقش خود را تقویت کند.

وی برخورداری و توجه به نظام پیشنهادات را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که معاونت مسکن و ساختمان بر آن تمرکز دارد و گفت: از پیشنهاداتی که بتواند در سیستم تحول ایجاد کند حمایت می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا پتانسیل‌های فراوان موجود را تبدیل به پروژه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیستم‌های اداری محدودیت‌های خاص خود را دارند، انتظارات خود را از هریک از دفاتر زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد و گفت: هم اکنون سنگینی سبد خانوار متعلق به بخش مسکن است و واقعا کسانی که حتی سال هاست مسئولیت زندگی را عهده دار هستند تامین مسکن برایشان دشوار است که باید تلاش کنیم تا متقاضیان واقعی مسکن را صاحب خانه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا