اقتصادیخودرو

دلالان خودرو را کالای سرمایه‌ای کرده‌اند

دانستنی آنلاین: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور دلالان در بازار خودرو و تبدیل آن به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به‌جای مصرفی، از مهمترین علل افزایش قیمت‌ها در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬«محمد محمودی» در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به تأمین و تولید برخی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خودرو از بازارهای خارجی، رشد قیمت ارز تأثیر زیادی بر بهای خودروها داشته است.
وی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده صنعت خودرو کشور، تعلیق همکاری شرکای خارجی این صنعت است که موجب توقف تولید برخی محصولات و تعطیل شدن بخش‌هایی از خطوط خودروسازان داخلی شده است.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس اضافه کرد: نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو کشور به طور کامل به‌هم خورده و این امر یکی از دلایل گرانی خودرو است.

وی ادامه داد: تفاوت بالای قیمت‌ها در کارخانه و بازار، جذابیت بازار خودرو را برای دلالان و سودجویان افزایش داده است.

محمودی خاطرنشان کرد: بخشی از تولیدات خودروسازان داخلی به دلیل کمبود تعدادی از قطعات خاص در پارکینگ‌ها معطل مانده که لازم است وزارت صنعت، فرایند تأمین این قطعات را از طریق تخصیص ارز و نقدینگی و تسهیل قوانین گمرکی در دستور کار قرار دهد.

وی تأکید کرد: عرضه خودروهای دارای کسری قطعات، به‌دلیل برخی کمبودها متوقف مانده که در چندماه آینده، با تأمین قطعات مورد نیاز به بازار عرضه خواهند شد و احتمال ایجاد تعادل را در قیمت‌ها افزایش خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا