اقتصادیبانک، بورس و بیمهپربازدیدترینهامسئولیت اجتماعی

جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان

دانستنی آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان تأمین اجتماعی برای پرداخت وام به مستمری‌ بگیران و بازنشستگان در بودجه پیشنهاد داده است که پرداخت این وام بستگی به تخصیص اعتبار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمدرضا جعفریان افزود:‌ پارسال گذشته تأمین اجتماعی ۴۵ میلیارد تومان وام به ۱۲ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌ بگیران پرداخت کرد که مبلغ این وام ۴ میلیون تومان بوده است.

 وی ادامه داد: امسال نیز سازمان تأمین اجتماعی تسهیلاتی را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان در نظر گرفته است که به هر نفر بازنشسته ۵ میلیون تومان وام ضروری پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان تأمین اجتماعی برای پرداخت وام به مستمری‌ بگیران و بازنشستگان در بودجه پیشنهاد داده است که پرداخت این وام بستگی به تخصیص اعتبار دارد. شاید با توجه به شرایط فعلی نتوانیم تمام این مبلغ را تخصیص بدهیم.

جعفریان ادامه داد:‌سال گذشته میزان تسهیلات سازمان تامین اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۵ میلیارد آن تخصیص داده شد، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم بتوانیم بخش اعظم آن را تخصیص دهیم.

وی  گفت:‌ نحوه تخصیص و ثبت نام وام ۵ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در موعد مقرر از سوی مدیر عامل سازمان اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود:‌علاوه بر این وام  کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی با همراهی بانک رفاه در سال ۹۸ تاکنون ۵۰ میلیارد تومان وام‌های ۲-۳ و ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری بگیران نیازمند پرداخت کرده است و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز تسهیلات تا پایان سال به این قشر از جامعه پرداخت خواهد کرد.

جعفریان افزود: بر اساس اعلام رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۰ میلیارد تومان دیگر تسهیلات به زودی از طریق بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی با همراهی بانک رفاه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت کرد و از سوی سازمان نیز ۱۲ هزار نفر وام با مبلغ ۴ میلیون تومان دریافت  کردند که در مجموع ۷۲ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان مشمول دریافت تسهیلات شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود:‌در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی حدود ۳ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر را تحت پوشش خود دارد.

جعفریان  درباره سهمیه تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت:‌افرادی در اولویت دریافت این وام‌ها هستند که تاکنون تسهیلات از سازمان تأمین اجتماعی و کانون بازنشستگان دریافت نکرده‌اند و سهمیه‌های هر استان به نسبت بازنشستگانی که دارد مشخص و تخصیص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: هنوز زمان دقیق توزیع وام بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین‌ اجتماعی به صورت دقیق مشخص نیست و در موعد مقرر توسط مدیر عامل سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: البته پرداخت وام و تسهیلات جزو وظایف ذاتی سازمان تأمین اجتماعی نیست و تنها به عنوان یک مساعدت انجام می‌شود و در این خصوص تأمین اجتماعی تکلیف قانونی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا