اقتصادیخودرو

تولید ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تا سال ۱۴۰۰

دانستنی آنلاین: مدیرعامل ساپکو از برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تا سال ۱۴۰۰ در کشور خبر داد و گفت: این خودرو در دو مدل LX و ALX تولید می‌شود که موتور EC5 بر روی آن نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ منصور منصوری در مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو۳۰۱ افزود: تولید موتور با خودکفایی ۸۰ درصدی و گیربکس دستی بر روی مدل LX صورت می‌گیرد و در نوع ALX نیز گیربکس اتومات نصب خواهد شد که پس از مدت کوتاهی بعد از لانچ کردن گیربکس دستی، این محصول نیز وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل ساپکو دسترسی به ایمنی بالاتر، ارتقا و تکمیل سبد محصولات و تحقق برنامه بلندمدت محصولات ایران‌خودرو، برخورداری از استانداردهای ۸۵گانه و مطابقت با سطح استاندارد یورو۵ را از جمله ویژگی‌های پژو۳۰۱ عنوان کرد و گفت: بعد از پلتفرم‌های پژو ۲۰۶، پژو۴۰۵، سمند و دنا، حالا جدیدترین پلتفرم ایران‌خودرو برای پژو ۳۰۱ طراحی شده است که امکان صادرات محصول را با استانداردهای بین‌المللی فراهم می‌کند.

منصوری  با بیان اینکه بستر لازم برای رشد توان طراحی شرکت‌های زنجیره تامین در پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پژو۳۰۱ فراهم شده است، افزود: در پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر، خودکفایی به مرور افزایش می‌یافت ولی در این پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داخلی‌سازی ۶۱ درصدی در آغاز تولید مدنظر است و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در تولید مواد اولیه و قطعات امکان دستیابی به بازارهای صادراتی فراهم می‌شود.

وی در مورد سرمایه‌گذاری انجام‌شده بر روی تولید پژو۳۰۱ نیز گفت: ۶۳ میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یورو و ۲۸۰ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریال در حوزه قطعات و ۳۸ میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یورو نیز در سالن بدنه‌سازی جدید در این پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هزینه شده است.

روند خودکفایی در تولید پژو ۳۰۱

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرداد سال گذشته که پژو ایران را ترک کرد، می‌توانستیم ۴۰ درصد خودکفایی را در پژو۳۰۱ محقق کنیم ولی حالا به ۶۱ درصد رسیدیم که این رقم طی چند ماه آینده به ۸۰ درصد خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل ساپکو امسال ۴۰۰۰ دستگاه پژو۳۰۱ در ایران تولید خواهد شد که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

منصوری در مورد همکاری با شرکت‌های سازنده قطعات نیز گفت: برای این پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۹۸ سازنده مورد بررسی قرار گرفتند که با ۹۶ سازنده قرارداد منعقد شد. با در نظر گرفتن شرکت‌های همکار با این سازندگان، در مجموع ۳۰۰ سازنده درگیر پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پژو۳۰۱ خواهند بود.

وی افزود: از تکنولوژی این خودرو از نظر کاهش وزن و راحتی سفر می‌توان در بقیه خودروها نیز استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا