اقتصاد کلاناقتصادی

تخفیف های مالیاتی اصناف

دانستنی آنلاین: نایب رییس اتاق اصناف ایران گفت: تمام صنوفی که مالیات قطعی آنها ١ تا ٢.۵ میلیون تومان است، هیچگونه افزایشی در پرداخت مالیات خود ندارند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ مجتبی صفایی در نشست با رسانه ها٬ با اشاره به جزییات توافقات مالیاتی اصناف با سازمان امور مالیاتی افزود: واحدهای صنفی که مالیات قطعی آنها ١ تا ٢.۵ میلیون تومان است، بیش از ۵۴٢ مودی مالیاتی است که ٣۶ درصد کل مودیان مالیاتی صنفی کشور را تشکیل می دهد. این گروه هیچ افزایشی در پرداخت مالیاتشان ندارند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی که میزان مالیات آنها ٢.۵ تا ۵ میلیون تومان است باید اظهارنامه ارائه دهند٬ ادامه داد: آن گروهی که مالیات قطعی آنها از ۵ تا ١٠ میلیون تومان است با ٩ درصد افزایش مواجه هستند.

صفایی اضافه کرد: آن صنوفی که مالیات قطعی آنها بیش از ۱۰ میلیون تومان است، ١۵ درصد افزایش مالیات دارند که تعداد آنها ١.۵ درصد مودیان است.

به گفته صفایی٬ همه مودیان باید تا ۳۱ خرداد نسبت به پرداخت و تعیین تکلیف پرونده های مالیاتی خود اقدام کنند.

معافیت برخی واحدهای صنفی آسیب‌دیده بر اثر سیل

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی که در سیل بیش از ۵۰ درصد آسیب دیدند از پرداخت مالیات معاف خواهند بود٬ گفت: مهم‌ترین خواسته اتاق اصناف ایران، پرداخت وام‌های بلاعوض به واحدهای آسیب‌دیده است چراکه فقط با پرداخت تسهیلات بدون بهره نمی‌توان واحدها را احیا کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف در پاسخ به پرسش ایرنا درباره میزان وام پیشنهادی گفت: مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای وام بلاعوض پیشنهاد شده که هنوز درباره آن تصمیم‌گیری شده است، اما مبلغ تسهیلات بدون بهره ۴۵ میلیون تومان است که تصویب و پرداخت آن آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا