اقتصادیبانک، بورس و بیمه

تجارت با ایران شعب بانک UCO هند را ۳ برابر کرد

دانستنی آنلاین: بانک UCO اعلام کرد: تعداد شعب خود برای معامله با ایران را با هدف تسهیل در روابط تجاری با این کشور سه برابر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ بانک UCO هند اعلام کرد تعداد شعب مشخص شده برای تجارت با ایران را از ۲۲ به ۶۷ شعبه افزایش داده است.

این بانک اعلام کرد: افزایش تعداد شعب خود را با هدف تسهیل کمک به صادرکنندگان هندی کالا به ایران اجرایی کرده است.

این بانک هم اکنون در حال ایجاد یک مرکز کنترل فرآیند بین شعب خود برای کمک به صادرکنندگان است.

یکی از مقامات این بانک اعلام کرد: این روند احتمالاً ۶ تا ۷ ماه آینده زمان خواهد برد.

آتل کومارگول مدیرعامل بانک UCO هند در حاشیه برگزاری نشست مشترک فدراسیون صادرکنندگان هند و بانک UCO گفت: این بانک باید پرسنل خود را برای تعامل با ایران هم در سطح شعب و هم در سطح خزانه‌داری آموزش دهد.

وی درباره روند کنونی مبادلات تجاری، مشکلات بانکی صادرکنندگان و همچنین اقدامات دولتی برای تسهیل شرایط بانکی، گفت: دولت هند در حال بالا بردن فاینانس صادراتی است.

بانک UCO هند در زمینه تسهیل و ایجاد فاینانس‌های صادراتی فعالیت می‌کند و هم اکنون ۱۴ بانک ایرانی حساب به روپیه در بانک UCO دارند.

وی درباره اهمیت گشایش حساب بانک‌های ایرانی در UCO گفت: هر وقت ما نفت وارد می‌کنیم پول نفت توسط شرکت‌های هندی به صورت اعتبار در این حساب‌ها واریز می‌شود.

بانک UCO پول نفت را به صورت روپیه به حساب بانک‌های ایرانی منتقل کرده و این بانک‌ها می‌توانند پول نفت را به ریال دریافت کرده و به صادرکنندگان هندی پرداخت کنند.

مدیرعامل UCO گفت: تمام پرداخت‌ها در این زمینه به روپیه استفاده شده و از هیچ ارز خارجی استفاده نمی‌شود.

بانک UCO قرار است به عنوان بانک واسط برای پرداخت بین بانک‌های ایرانی و صادرکنندگان عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا