اقتصاد کلاناقتصادیخودروصنعت و تجارت

تامین کنندگان قطعات خودرو ۷۴۰ میلیارد تومان قرار داد بستند

دانستنی آنلاین: نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از قطعه‌سازان و خودروسازان در محل نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین در این مراسم معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز قراردادی بین تامین‌کنندگان قطعات خودرو با ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان برای تامین قطعات خودروهای پرتیراژ منعقد شود.

فرشاد مقیمی با اشاره به کاهش ۸۰ میلیون یورویی خروج ارز از کشور در نتیجه اجرای پروژه‌های مذکور در زمینه داخلی‌سازی قطعات، افزود: قراردادهای امروز بین ۳۲ قطعه‌ساز کشور برای تامین ۳۵ قطعه‌ای که تاکنون از خارج تامین می‌شده، منعقد می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: قطعاتی که امروز قرارداد داخلی‌سازی‌ آن‌ها منعقد می‌شود، قطعاتی هستند که ارزبری زیادی داشتند، نیازی به سرمایه‌گذاری بالا نداشتند، سابقه تولید در کشور نداشتند و همچنین ساخت این قطعات به قطعه‌سازان غیردولتی و قطعه‌سازان کوچک و متوسط سپرده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت از برگزاری پنج میز دیگر در بخش خودرو خبر داد و گفت که تا پایان سال میزهای تخصصی در رشته‌های متفاوت دیگر نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از امروز کنترل و نظارت دقیق بر پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات خودرو آغاز می‌شود، اضافه کرد: با دستور وزیر صنعت در زمینه موضوع ثبت سفارش و تغییر تعرفه واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می‌شود نیز، با مجوز هیئت وزیران اقدام خواهد شد.

در ادامه این نشست قراردادهای داخلی‌سازی قطعات امضا شد و نام تولیدکنندگان قطعه و میزان کاهش ارزبری هر کدام نیز اعلام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا