اقتصادیانرژی

اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق کشور در تابستان

دانستنی آنلاین: سخنگوی صنعت برق از اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق کشور که در ۱۱ محور اصلی برای مدیریت مصرف برق در زمان پیک تابستان امسال صورت می گیرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشستی که امروز (۱۹ خرداد ماه) برگزار شد با اعلام ایین خبر گفت: یکی از این محورها اصلاح تعرفه بود که ابلاغ شد. مردم باید آگاه شوند که اگر مصرف خود را اندکی کاهش دهند شامل افزایش ۱۶ درصدی نخواهند شد.

وی با اشاره به این‌ مطلب که تنها ۱۰ درصد از مشترکان پرمصرف هستند، افزود: مشترکین کم‌مصرف نیز می‌توانند با صرفه‌جویی میزان مصرف خود را به زیر الگو برسانند و چنانچه مصرف آنها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر این‌ که پیک مصرف در روز بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ می باشد، گفت: یکی دیگر از این برنامه‌ها تشویق واحدهای صنعتی است. ما هر سال به صنایع مشوق می‌دهیم که طرح ذخیره عملیاتی را اجرا کنند از روز قبل با آنها صورت خواهد گرفت. امسال بیش از ۲۰۰۰ مگاوات تفاهم‌نامه با صنایع امضا کرده‌ایم.

جزئیات تشویق کشاورزان

جزئیات تشویق کشاورزان

رجبی مشهدی در ادامه درباره تشویق کشاورزان این چنین گفت: مشوقی که برای کشاورزان در نظر گرفته‌ایم، این است که در ساعت اوج مصرف موتور آب چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند و در این صورت می‌توانند در ۲۰ ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کنند. سال گذشته از این طریق ۷۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: محور دیگر، مولدهای خود تأمین است که باید کمک کنیم مولدهای خود تأمین به شبکه‌های سراسری متصل شوند. در این راستا ۴۵۰ مگاوات تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی در ادامه گفت: سه محور دیگر مربوط به روشنایی ادارات، معابر عمومی و پارک‌هاست همچنین با ایستگاه‌های سی ان جی مذاکره کرده‌ایم که در صورت نیاز از دیزل اضطراری استفاده کرده و از برق شبکه سراسری کمتر استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا