اقتصادیبانک، بورس و بیمه

بیمه عمر و خسارت برای واحدهای مسکن مهر

دانستنی آنلاین: مدیر امور اعتباری بانک مسکن تشریح کرد: بیمه واحدهای مسکونی مهر برای برخورداری واحدهای مسکن مهر از تسهیلات بانکی تعریف شده است که برای استفاده در زمان مورد نیاز و شرایط خاص به متقاضیان و مالکان واحدهای مسکونی مهر در سراسر کشور تعلق می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد حسن علمداری از دو نوع بیمه مالی یا بیمه خسارت برای واحدهای مسکن مهر و بیمه عمر برای صاحبان این واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: تمام افرادی که اقدام به دریافت تسهیلات مسکن می کنند واحد آنها به لحاظ بازپرداخت تسهیلات بیمه می‌شود به این معنا که در شرایط مشخصی مانند بروز حوادث غیرمترقبه تسهیلات آن ها بیمه بوده و بیمه اقدام به بازپرداخت این تسهیلات می کند.

علمداری ادامه داد: در برخی موارد افرادی که به واسطه دریافت تسهیلات از بانک مسکن موفق به تامین مسکن اعم از خرید و ساخت شده اند به دلیل بروز حوادث غیرمترقبه همچون آتش سوزی،سیل،زلزله و … قادر به بازپرداخت اقساط خود نیستند بنابراین بانک مسکن همه تسهیلات گیرندگان را به لحاظ بازسازی ملک مورد تسهیلات بیمه می کند تا در صورت بروز مشکلات و حوادث گفته شده٬ بیمه خسارت وارده به لحاظ بازسازی ملک مورد تسهیلات بخشی از خسارت را جبران کند.

وی افزود: با این حال تسهیلات گیرندگان باید توجه داشته باشند بیمه مالی تنها مربوط به میزان تسهیلات است و وسایل منزل در این طرح بیمه نمی شود بنابراین برای بیمه ساختمان بیش از مبلغ تسهیلات و وسایل منزل متقاضیان می توانند از طریق شرکت های بیمه وارد عمل شده و بیمه نامه ای جداگانه تهیه کنند.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خاطرنشان کرد: این بیمه مشمول دارندگان واحدهای مسکن مهر نیز می شود و در صورت بروز هر نوع خسارتی برای این واحدها، شرکت های بیمه اقدام به تامین خسارت تا سقف تسهیلات می نمایند.

وی در تشریح بیمه عمر نیز گفت: در این روش نیز تمامی دارندگان مسکن مهر که به لحاظ سنی کمتر از ۶۰ سال سن داشته باشند و از نظر جسمی در صحت وسلامت قرار داشته باشند بیمه عمر می شوند؛ در این نوع بیمه نیز در صورت فوت افراد بیمه مسئولیت بازپرداخت بدهی ناشی از دریافت تسهیلات مسکن مهر را تقبل می کند و بدهی فرد به وراث وی منتقل نمی شود.

علمداری همچنین با اشاره به اینکه این واحدها بیمه خسارت دارند٬ ادامه داد: در صورتی که مدت تقسیط تسهیلات دریافت شده به علاوه عمر فرد از ۷۰ سال تجاوز نکند فرد مشمول دریافت بیمه خسارت یا همان بیمه مالی می شود؛ به این معنا که در ابتدای دریافت تسهیلات در صورتی که بازپرداخت اقساط به عنوان مثال ۱۰ ساله تعیین شود فرد باید در پایان دوره بازپرداخت تسهیلات کمتر از ۷۰ سال سن داشته باشد تا بتواند مشمول این نوع بیمه شود.

وی با بیان اینکه حق بیمه مربوط در دو سال اول بازپرداخت اقساط مسکن مهر محاسبه و بسته به میزان تسهیلات دریافتی به اقساط تسهیلات اضافه می‌شود ٬ اضافه کرد: این رقم، رقمی ناچیز است که همه تسهیلات گیرندگان واحدهای مسکونی آن را به صورت اقساطی پرداخت می کنند و نیازی به پرداخت آن به صورت نقدی و یکجا وجود ندارد.

وی هدف از در نظر گرفتن این دو نوع بیمه برای تسهیلات گیرندگان را آینده نگری و ایجاد نوعی اطمینان در تسهیلات گیرندگان از بابت تضمینی برای بازپرداخت تسهیلات در صورت بروز حوادث و فوت عنوان کرد و افزود: همچنین تسهیلات دریافت شده در زمان فوت فرد تسهیلات گیرنده منجر به ایجاد بار مالی برای وراث نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا