اقتصادیبانک، بورس و بیمه

بانک های نظامی یک قدم به ادغام نزدیکتر شدند

دانستنی آنلاین:  ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی نظام بانکی و البته بانک مرکزی در سال ۹۸، در حال پیشرفت است و به زودی، مجامع فوق‌العاده بانک‌ها نیز برگزار خواهد شد تا تکلیف سهام ارگان‌های نظامی در این بانک‌ها به طور کامل مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، یک مقام مسئول در نظام بانکی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرگزاری مهر در این باره بیان کرد: ادغام بانک‌های نظامی همزمان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی، در حال پیگیری است و به زودی مجامع بانک‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از تعیین تکلیف نهایی و ادغام کامل بانک‌ها و مؤسسات نظامی در بانک سپه، تابلوهای شعب نیز تغییر خواهد کرد.

این مقام مسئول در نظام بانکی به سپرده‌گذاران و سهامداران اطمینان داد که مراحل ادغام با نظارت کامل و با دقت پیش رفته و رئیس کل بانک مرکزی نیز شخصاً مراحل کار را پیگیری می‌کند تا هیچ‌گونه وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مشتریان این مؤسسات و بانک‌ها ایجاد نشده و سهامداران و سپرده‌گذاران با آرامش کامل، این مراحل را سپری کند.

وی افزود: حق و حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد و ادغام تا پله آخر، به صورت کاملاً کنترل شده و تحت نظارت بانک مرکزی پیش خواهد رفت، پس جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد باثبات در بانک سپه ادغام می‌شود. در واقع، بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان‌بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذی‌نفعان مدنظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است.

بر این اساس، با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد باثبات و کارآمدتر و به‌منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به‌عنوان یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می‌شوند.

بر اساس آمارها، حدود ۲۵۰۰ شعبه در این بانک‌های ادغامی است و با ۱۶۰۰ شعبه بانک سپه، هزار شعبه از بانک ملی نیز بیشتر خواهند شد. ۵ مؤسسه بانکی ادغام شده در بانک سپه، نزدیک ۲۴ میلیون سپرده گذار با ارزش ۲۱۴ هزار میلیارد تومان دارند که برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که هیچ تغییری در نحوه پرداخت سودهای سپرده گذاران صورت نگیرد.

در عین حال، رقم تسهیلات این بانک‌ها نیز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده که این تسهیلات بر اساس قرارداد ادامه دارد و قرار است که با نظر بانک مرکزی، کارکنان هم بر اساس قراردادها ادامه کار دهند.

آنگونه که پیش از این، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود، هدف بانک مرکزی، حفظ پرسنل بانک‌ها و همچنین تداوم فعالیت سپرده گذاران است و به مرور زمان راهکارهایی جهت افزایش کیفیت و کارایی بانک‌ها، دنبال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا