استانهااقتصادیصنعت و تجارت

بازگشت ۷۳ واحد صنعتی به مدار تولید

دانستنی آنلاین: درراستای اجرای طرح حمایت از تولید داخلی ۷۳ واحد راکد صنعتی بدهکار در تملک بانک ها با واگذاری به سرمایه گذار جدید به مدار تولید برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارمازندران در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی این استان  در گفت و گو با ایرنا با بیان مطلب بالا افزود: این واحدهای تولیدی و صنعتی برای رسیدن به مدار تولید از تسهیلات بسته رونق تولید مصوب ستاد تسهیل نیز بهره مند شدند.

حسن خیریان پور اضافه کرد: در مجموع حدود ۱۶۹ واحد صنعتی در این استان که مدت بدهی برخی از اینها به بیش از یک دهه می رسید، به دلیل عدم توانایی مالکان در پرداخت بدهی به بانک های عامل در تملک این بنگاه های اقتصادی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امسال در راستای حمایت از رونق تولید داخلی و براساس دستور استاندار مازندران، واحدهایی که قابلیت برگشت به تولید را داشتند، شناسایی و در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار داده شد که حدود ۷۳ واحد تاکنون به سرمایه گذاران متقاضی واگذار شده است.

وی حداقل اشتغال موجود در هر یک از این واحدها را بیش از ۱۰ نفر بیان کرده است.

دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانک های مازندران در سال گذشته میزان بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی به بانک های استان را افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که بیشترین بدهی مربوط به واحدهای در تملک بود.

پرداخت تسهیلات رونق تولید

معاون استاندار مازندران میزان تسهیلات بسته رونق تولید استان را برای سال گذشته حدود ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: در این مدت ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید دریافت کردند.

خیریان پور اافزود: بخشی از این تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی که از تملک بانک ها خارج شدند، قرار داده شد.

در مازندران افزون بر سه هزار واحد تولیدی و صنعتی با حدود ۶۰ هزار نیروی کار وجود دارد که میزان سرمایه گذاری این واحدهای تولیدی و صنعتی افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا