اقتصادیجهانسیاست خارجیسیاسی

ایران و سوریه سند مشترک همکاری اشتغال امضا کردند

دانستنی آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور اجتماعی سوریه سند مشترک همکاری در زمینه اشتغال برای یک دوره پنجساله امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد شریعتمداری در مراسم امضای این سند، با اشاره به بازدید هیات سوریه از مراکز فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: خوشحالیم که امروز همکاران ما به جمع بندی خوبی در زمینه سند همکاری مشترک دست یافته اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این سند ارزشمندی است و نقشه راه همکاری ما و شما طی پنج سال آینده خواهد بود.

وی به ویژگی های برنامه اقدام مشترک میان ایران و سوریه اشاره کرد و گفت: این برنامه، آغاز عملی همکاری برای توسعه مناسبات دو جانبه در حوزه وظایف دو وزارتخانه است. علاوه بر این سند یاد شده بخش های مختلفی دارد که نشان از علاقه مشترک همکاری ایران و سوریه است.همچنین یک سند همکاری در زمینه فنی و حرفه ای نیز به عنوان یک سند جانبی ضمیمه این سند خواهد بود.

نقشه راه برای همکاری دو جانبه 

ریما قادری٬ وزیر امور اجتماعی و کار سوریه نیز با اشاره به اینکه هر وقت به ایران سفر می کنم احساسم این است که در کشور خودم هستم٬ گفت: طی دو روز گذشته برنامه های فشرده بازدید میدانی داشتیم و اعتقاد عمیقی پیدا کردم که ایران در زمینه آموزش نیروی انسانی، بهزیستی و فنی و حرفه ای کارهای بسیار شایسته ای انجام داده است.

وی تصریح کرد: ما به یک نقشه راه برای همکاری مشترک رسیدیم و تلاش خواهیم کرد تا اقدامات عملی برای تقویت روابط ایران و سوریه انجام دهیم و سطح روابط خود را توسعه دهیم.

وزیر امور اجتماعی سوریه افزود: نکات مشترک زیادی در زمینه مسائل اجتماعی و بازار کار وجود دارد و این اشتراکات کار ما را برای تقویت همکاری آینده تسهیل خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: به طور یقین شرایط ایران و سوریه ایجاب می کند تا ما چالش ها را به فرصت ها تبدیل کنیم.

بر اساس برنامه مشترک همکاری که به امضا وزرای کار دو کشور ایران و سوریه رسید ارتقای روابط دوجانبه بین دو کشور و تبادل دانش، تجربه و همکاریهای فنی بین دو وزارتخانه در حوزه های رفاه اجتماعی، توسعه روستایی، تامین سرمایه خرد، کار، اشتغال و کارآفرینی از جمله محوری ترین مواردی است که در این سند برآن تاکید شده است.

علاوه بر این تبادل تجارب در مورد روش ها و ابزار حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ارائه خدمات به آنان همچنین توسعه برنامه های توانبخشی جامعه محور برای افراد دارای معلولیت و نیز آموزش مربیان سوری در حوزه توابخشی و نیز تبادل هیات های کارشناسی در حوزه رفاه اجتماعی از دیگر محورهایی بود که دو طرف برآن تاکید کردند.

همچنین تبادل تجارب در زمینه تشکیل صندوق های های مالی کوچک روستایی و بنگاههای کوچک و خرد و نیز همکاری در زمینه اشتغال و کارآفرینی به ویژه فعال سازی بازار کار، آموزش های فنی و حرفه ای از جمله صنایع دستی و نیز تبادل هیاتهای کارشناسی از دیگر مواد برنامه اقدام مشترک همکاری میان دو وزارتخانه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا