اقتصادیانرژی

افزایش قیمت بنزین نداریم

دانستنی آنلاین: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هیچ گونه افزایش قیمت بنزین روی نمی دهد و کارت سوخت تنها برای ساماندهی بنزین است و مصرف آن هم سقفی ندارد.

جزئیات سهمیه‌بندی بنزین

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری دانستنی آنلاین، بهروز نعمتی، در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیر علنی  درباره نحوه مدیریت مصرف  بنزین گفت: در این جلسه، موضوعات مهم اقتصادی از جمله اصلاح ساختار بودجه که قرار بود توسط دولت انجام شود، مطرح شد. آقای نوبخت سناریوهای مختلفی را بیان‌ کرد و در نهایت قرار شد کمیته‌ مشترکی با مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و روی سناریوها کار مشترکی صورت بگیرد تا در مهلت زمانی چهار ماهه کار انجام شود.

او ادامه داد: بحث دیگر موضوع افزایش قیمت بنزین بود که سناریوهای مختلفی مطرح شد و در نهایت جمع بندی مجلس شورای اسلامی این شد که افزایش قیمت بنزین نداشته باشد و بنزین هزار تومانی همچون گذشته عرضه می‌شود. برای این کار باید ساماندهی لازمه برای عرضه سوخت و اقدامات برای جلوگیری از قاچاق سوخت صورت بگیرد. در این‌ راستا قرار شد کارت‌های سوخت احیا شود و دولت هم همکارهای  لازم را انجام دهد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین گفت: قرار شد اگر مشکلاتی وجود دارد دولت ساماندهی لازم را صورت دهد. موضوع مهم دیگر درباره گسترش مراکز CNG در کشور بود به خصوص برای ناوگان‌های خصوصی و اتوبوسرانی که هر چقدر بتوانیم آنها را گسترش دهیم از میزان مصرف بیهوده هم جلوگیری به عمل می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احیای کارت سوخت برای سهمیه بندی بنزین است، بیان کرد: هیچ گونه افزایش قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت، کارت سوخت هم فقط برای ساماندهی است. لذا مصرف بنزین سقفی ندارد، یعنی ممکن است فردی در ماه ۹۰ لیتر و یا دیگری ۳۰ لیتر مصرف داشته باشد. این کار یعنی احیای کارت سوخت فقط برای ساماندهی و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال شاهد افزایش قیمت بنزین نخواهیم بود، افزود: این تصمیم همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت بود که ان‌شاء‌الله پایدار خواهد ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه غیر علنی درباره علت انتشار اخباری درباره افزایش قیمت بنزین صحبت نشد و چرا این اتفاق رخ داد، گفت‌: بحث های مختلفی در جلسه بیان‌ شد و با توجه به این که جلسه غیر علنی بود نمی‌توان همه آن را بیان‌ کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع افزایش قیمت کالاها نیز در جلسه غیر علنی مطرح شد، گفت‌: این موضوع نیز مطرح شد؛ اما شان نزول جلسه بحث اصلاح ساختار بودجه و موضوع افزایش قیمت بنزین بود.

جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) با حضور وزرای نفت و کشور برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا