اقتصادیبانک، بورس و بیمه

افت ۷۰۳۵ واحدی شاخص بورس

دانستنی آنلاین: شاخص کل بورس با ۷۰۳۵ واحد افت به رقم ۲۴۶ هزار و ۲۶۸ واحد رسید که در چند ماه گذشته چنین افتی اتفاق نیفتاده بود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ براساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال در ۵۱۴ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۸۶۶ واحد کاهش به ۶۰ هزار و ۸۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۲۶۵ واحد افت به ۴۰ هزار و ۷۲۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هفت هزار و ۷۸۶ واحد افت به رقم ۲۷۴ هزار و ۶۵۰ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۱۹۴ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۹۴۵ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۳۵ واحد و گروه صنعتی ملی (وملی) با ۱۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۴۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۹۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۷۰ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۶۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۵۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۴۶ واحد و سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۳۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، گروه مپنا (سهامی عام) و بانک پاسارگاد در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۹۴ میلیون و ۱۸۶ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۱۲۴ واحد ریزش داشت و بر روی کانال سه هزار و ۱۸۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)،تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا