استانهااشتغالاقتصادی

چهار پنجم کفش کشور در قم تولید می شود

دانستنی آنلاین: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه صنعت کفش قم بیش از ۵ هزار شغل مستقیم ایجاد گرده است، گفت: این صنعت بیش از ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است و ۸۰ درصد کفش کشور در استان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبریدانستنی آنلاین، ابوالفضل فراهانی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: قطب اصلی صنعت کفش کشور قم بوده و بخش مهمی از نیاز کشور به این محصول در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به احداث شهرک کفش و دمپایی ماشینی استان، اضافه کرد: این شهرک تخصصی همگن‌سازی و تأمین زنجیره تولید صنعت کفش استان را بسترسازی خواهد کرد.

فراهانی ادامه داد: بازارچه فروش مدرن کفش در این شهرک تخصصی دایر می‌شود همچنین با بهره‌برداری از شهرک تخصصی کفش و دمپایی ماشینی استان زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز فراهم خواهد شد.

وی مشکل اصلی صنعت کفش استان را مدنظر قرار داد و گفت: تأمین مواد اولیه مهم‌ترین مشکل این صنعت در قم است، نوسانات ناگهانی و توزیع اشتباه مواد اولیه صنعت کفش مشکل و معضل اصلی واحدهای تولیدکننده کفش است.

فراهانی با اشاره به مشکل اصلی کمبود مواد اولیه گفت: مواد اولیه صنعت کفش به‌صورت عمده در داخل کشور تولید می‌شود اما توزیع نامناسب آن در بورس و افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی آن در این بستر، مهم‌ترین معضل مواد اولیه صنعت کفش استان است.

وی همچنین افزود: ۱۰ درصد از واحدهای تولیدکننده کفش قم در وضعیت رکود قرار داشته و ۳۰ درصد نیز وضعیت نیمه فعالی دارند اما بقیه این واحدها با ظرفیت قابل‌توجهی مشغول فعالیت و تولید هستند.

وی مشکل واحدهای غیرمجاز فعال در صنعت کفش استان را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: روند شناسایی و صدور پروانه کسب به واحدهای غیرمجاز به‌صورت مستمر با همکاری سازمان صمت استان در حال پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا