اقتصادیبازار

لازمه گسترش حجم بازار محصولات پتروشیمی چیست؟

دانستنی آنلاین:عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است فاصله از خام‌فروشی به معنای کسب تکنولوژی‌ها و تجهیزات نوین است و تنها در این صورت می‌توان بازار خام‌فروشی را کوچک و به حجم بازار محصولات پتروشیمی و غیرنفتی افزود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از خانه ملت، غلامرضا شرفی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد صادرات در ایران از طریق صادرات مواد خام صورت می‌گیرد، گفت: اگرچه باید از خام‌فروشی فاصله گرفت اما باید محصولات مورد نیاز جهانیان را شناسایی و به سمت تولید آن‌ها رفت ضمن آنکه فاصله از خام‌فروشی به معنای کسب تکنولوژی‌ها و تجهیزات نوین است و تنها در این صورت می‌توان بازار خام‌فروشی را کوچک و به حجم بازار محصولات پتروشیمی و غیرنفتی افزود.

اخبار اقتصادی– فاصله از خام‌فروشی به معنای کسب تکنولوژی‌ها و تجهیزات نوین است و تنها در این صورت می‌توان بازار خام‌فروشی را کوچک و به حجم بازار محصولات پتروشیمی و غیرنفتی افزود

اهمیت شاخص‌های تنوع تولید و حجم تولید در میان شاخص‌ها توسعه

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشورها حتی سنگ را به صورت خام صادر نمی‌کنند بلکه به ایجاد تغییراتی در آن متناسب با نیاز کشور دست می‌زنند، ادامه داد: توسعه شاخص‌های گوناگونی دارد اما تنوع تولید و حجم تولید در میان این شاخص‌ها از اهمیت ویژه برخوردار است و کشورهای چین و ژاپن مصداق بارز اجرای این شاخص‌ها به شمار می‌آیند چراکه علاوه بر کیفیت نسبت به تنوع و حجم بالای تولید تاکید دارند.

تولید باید براساس شناخت دایره نیاز مردم جهان باشد

به گفته وی تولید باید براساس شناخت دایره نیاز مردم جهان باشد و بازار موفق بازاری است که تولیدات کیفی را آسان و به صرفه به دست متقاضیان برساند.

تولید گسترده محصولات پتروشیمی در اولویت قرار گیرد

شرفی با تاکید بر ضرورت فاصله از خام‌فروشی، ادامه داد: اگرچه باید برای فروش نفت تلاش کرد اما باید با فاصله از اقتصاد تک محصولی، تولید گسترده محصولات پتروشیمی در اولویت قرار گیرد.

ضرورت فاصله از خام‌فروشی با حفظ مشتریان سنتی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط تحریم صرفا با صادرات محدود نفت خام نمی‌توان درآمد کافی برای اداره کشور به دست آورد، به همین دلیل باید در حین حفظ مشتریان نفتی از خام‌فروشی فاصله گرفت و تولید محصولات پتروشیمی را گسترش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا