اقتصادیصنعت و تجارت

تکذیب انبار سیب فاسد در دماوند

دانستنی آنلاین: مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران ایران فاسد شدن ۱۲۰۰ تن سیب را در انبارهای دماوند تکذیب کرد و گفت: سیب‌های انبار شده در دماوند در حال صادر شدن به عراق است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ صداوسیما اخیرا در یکی از بخش‌های خبری خود تصاویری از انبارهای سیب دماوند پخش کرد که در آن اعلام شد ۱۲۰۰ تن سیب در این انبارها فاسد شده است؛ سیب‌هایی که مربوط به طرح تنظیم بازار شب عید امسال بوده است.

در پیگیری این موضوع، صدرا علی‌اکبرخانی٬ مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران ایران به ایسنا گفت: چنین مسئله‌ای وجود ندارد؛ چرا که این سیب توسط اتحادیه از سازمان تعاون روستایی خریداری شد و هم‌اکنون در حال صادرات به عراق است.

وی افزود: هر ساله براساس اعلام نیاز ستاد تنظیم بازار کشور، ذخیره احتیاطی برای سیب و پرتغال در کشور صورت می‌گیرد که تا ۲۰ فروردین ماه، سیب مورد نیاز همه استان‌ها برای تنظیم بازار تامین می‌شود اما پس از این تاریخ باید منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تعیین تکلیف باقیمانده سیب در این انبارها بود.

علی‌اکبرخانی ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال کمیته راهبردی تنظیم بازار کشور به سازمان تعاون روستایی اجازه داد تا در قالب مزایده، باقیمانده میوه تنظیم بازار شب عید خود را به بخش خصوصی بفروشد که در این راستا بیش از ۱۰۰۰ تن سیب دماوند را از سازمان تعاون روستایی خریداری کردیم که بسیار کیفیت بالایی دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران ایران گفت: اگر این سیب فاسد شده باشد یا از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، به هیچ وجه نمی‌تواند صادر شود؛ در حالیکه هم‌اکنون این سیب در حال صادر شدن به عراق است و باقیمانده آن را به صورت کنستانتره به کشورهای مختلف صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا