اقتصادیبانک، بورس و بیمه

تقدیر رئیس دفتر رئیس جمهور از نقش بانک ها در رونق تولید

دانستنی آنلاین:​ تقدیر رئیس دفتر رئیس جمهور از نقش آفرینی بانک ها در رونق تولید رئیس دفتر رئیس جمهور از خدمات شایسته نظام بانکی در حوزه کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور به صورت ویژه تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬محمود واعظی در نشستی با مدیران عامل بانک ها ضمن اشاره به نقش مهم و بی بدیل نظام بانکی در اقتصاد کشور، آنها را خط مقدم ایجاد تحولات زیرساختی در کشور خواند و گفت: تولید، اشتغال، تجارت و خدمات کشور، وابستگی زیادی به بانک ها دارد و خوشبختانه نظام بانکی در این بخش ها سربلند است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به شرایط کنونی کشور و تأکید بر این که همه عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی باید اکنون در یک راستا حرکت کنند، ادامه داد: ساماندهی مطالبات معوق و واگذاری اموال مازاد، از جمله خواسته های دولت از نظام بانکی است.

واعظی بر اهمیت اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در کشور تأکید کرد و گفت: هر کس بتواند در کشور یک شغل ایجاد کند، باید دست او را بوسید و بانک ها نیز باید در این زمینه همچون گذشته همکاری لازم را با دولت داشته باشند.

در ادامه این نشست، حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانک ها نیز با تقدیر از حمایت های دکتر واعظی و نگاه منصفانه ایشان گفت: بانک ها همواره در راستای سیاست های دولت و نظام حرکت کرده اند و در حال حاضر نیز بیش از پیش نسبت به پیشبرد اهداف دولت و حمایت از تولید و اشتغالزائی احساس مسئولیت می کنند.

حسین زاده با بیان این که بانک ها متعهد شده اند با تمام توان به توسعه زیرساخت های کشور کمک کنند، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از منابع بانک ها هم اکنون به سمت تولید و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی هدایت می شود و از این جهت، نظام بانکی نقش بسزایی در زمینه کمک به رونق تولید دارد.

مدیران عامل بانک ها نیز در این جلسه به ارائه گزارش و بیان مسائل و دیدگاه های خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا