اقتصادیرویداد اقتصادی

ترخیص ۴۰ درصد واردات در گمرکات از مسیر سبز

دانستنی آنلاین:معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد واردات از مسیر سبز گمرکی انجام می‌شود، از هدف‌گذاری گمرک برای افزایش واردات از مسیر زرد تا ۵۰ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬مهرداد جمال ارونقی در گفتگو با ایبِنا در خصوص برنامه ریزی های جدید به منظور کاهش میزان رسوب کالا و وقفه واردات در گمرکات کشور و همچنین وجود ۱۰۲ هزار کانتینر به عنوان رسوب کالا، توضیح داد: وزارت راه تعریفی دارد که اگر کالایی در حال تخلیه از کشتی است نیز رسوب عنوان می شود و با این فرض ۱۰۲ هزار کانتینر اعلام شد. با پیگیری هایی که داشتیم قرار شد وزارت راه و شهرسازی تعاریف مرتبط با موجودی کالا و رسوب کالا را اصلاح و بروزرسانی کند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ هزار کانتینر کالا در بندر وجود دارد که از نظر بندر رسوب کالا و از نظر گمرک موجودی و به مرور در حال تخلیه است، البته با مذکرات صورت گرفته بندر نیز این کالاها را به عنوان موجودی و نه رسوب پذیرفته است.

به گفته ارونقی، در حال حاضر مسیر سبز واردات کالا ۳۰ الی ۴۰ درصد، مسیر زرد ۳۰ درصد و مابقی واردات نیز از مسیر قرمز است. برنامه ریزی این است که بتوانیم ۵۰ درصد از واردات کالا از طریق گمرکات را در مسیر زرد گمرکی به انجام برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا