اقتصادی

تاکید شورای پول و اعتبار بر سیاست واردات از محل ارز صادراتی

دانستنی آنلاین: شورای پول و اعتبار با بررسی عملکرد بانک مرکزی در حوزه ارزی بر تسهیل گری در ورود ارز حاصل از صادرات با اعمال سیاست واردات از محل ارز صادراتی به عنوان یک راهکار موفق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ بانک مرکزی در یک هزار و دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای پول اعتبار، سیاست ها، برنامه ها و اقدامات خود را در حوزه ارزی تشریح کرد.

عبدالناصر همتی ریاست این جلسه را برعهده داشت که گزارش حوزه ارزی در دوره سال ۱۳۹۷ تا خرداد ۹۸ مسایلی از جمله، عملکرد سامانه های نیما، رفع تعهدات ارزی و سنا، اقدام های مهم بانک مرکزی در کنترل ریال و سفته بازانه و مدیریت کارآمد بازار ارز از جمله بخش های ارایه شده در آن بود که مورد توجه قرار گرفت.

اعضای شورای پول و اعتبار از روند قیمت گذاری در سامانه نیما و حاکم شدن شیوه بازار بر تعیین قیمت در این سامانه ابراز رضایت و تداوم این تدبیر را خواستار شدند.

همچنین در این جلسه روند برگشت ارز حاصل از صادرات و سیاست های تشویقی و انضباطی اعمال شده بررسی و بر تسهیل گری در ورود ارز حاصل از صادرات، با اعمال سیاست واردات از محل ارز صادراتی به عنوان یک راهکار موفق تاکید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا