اقتصادیبانک، بورس و بیمه

بورس همچنان در سراشیبی سقوط

دانستنی آنلاین: شاخص کل در بازار بورس امروز ۲۴ اردیبهشت ماه، ۷۲۸ واحد ریزش داشت و در کانال ۲۱۱ هزار و ۱۷ واحد متوقف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در معاملات امروز سه میلیارد و ۹۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در ۲۸۹ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۰۶ واحد افزایش به ۴۵ هزار و ۷۳۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۵۱ واحد افزایش به ۳۱ هزار و ۷۷۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹۴ واحد کاهش به رقم ۲۳۷ هزار و ۱۰۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۵۷۶ واحد و شاخص بازار دوم هزار و ۲۶۱ واحد کاهش داشتند.

در بین همه نمادها، نفت بهران (شبهرن) با ۱۸۴ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۴۱ واحد و توسعه معادن و فلزات ( ومعادن) با ۹۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۹۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۵۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۵۰ واحد و گروه مپنا (سهامی عام) با ۹۷ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، گروه مپنا ( سهامی عام)، پارس خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه ۷۱۴ میلیون و ۴۵۶ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از چهار واحد کاهش یافت و به رقم ۲ هزار و ۵۸۳ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و پالایش نفت شیراز (شراز) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا