آسیب‌های اجتماعیاجتماعیاشتغالاقتصادی

ایجاد ۱۵۰ هزار شغل روستایی

دانستنی آنلاین: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از افزایش ۲۵ درصدی سهم اشتغال روستایی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد امید در مراسم آغاز دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی – اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۳۸ هزار روستای کشور که بیش از ۲۰ نفر جمعیت دارند، از نعمت آب، برق، راه و گاز بهره مند هستیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت در کنار هزار مدرسه ای که ساخته و هزار مدرسه ای که در دست ساخت دارد، به بهداشت و توسعه مناطق روستایی توجه ویژه ای داشته است٬ افزود: ۱۸ هزار میلیارد ریال برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است.

امید از ایجاد ۱۵۰ هزار اشتغال روستایی در کشور خبر داد و افزود: محور طرح های بنیاد برکت ایجاد اشتغال های کوچک یا همان شغل سنتی روستاییان است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همه دستگاه ها، پرورش ۱۰۰ هزار تسهیل گر اشتغال تا پایان برنامه ششم محقق شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه خدمت به روستاییان، کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: با تمام این تلاش‌ها، شاهد کاهش جمعیت روستاها هستیم؛ به طوریکه جمعیت در گذشته ۶۵ درصد روستایی و ۳۵ درصد شهری بوده اما امروز به ۲۶ درصد در مناطق روستایی و ۷۴ درصد مناطق شهری رسیده است.

امید از نگاه ویژه دولت به روستاها خبر داد و افزود: بر این اساس، ۱٫۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که با اعتبار بانک‌ها، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌شود که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بر اساس آمارهای موجود، ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده و توانسته‌ایم بار بیکاری روستایی را کاهش دهیم، ادامه داد: طرح‌های اشتغالزایی نیازمند نظارت‌های دقیق و مداوم هستند که اگر این موضوع نیز در نظر گرفته شود، آسیب‌پذیری آن کم می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام کرد: دولت مکلف شده در برنامه ششم توسعه ۱۰۰ هزار تسهیل گر را در کشور پرورش دهد که بنیاد برکت و ستاد اجرایی تاکنون پیشتاز بوده‌اند.

در دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی – اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲۱۰ نفر از شرکت کنندگان حاضر در این دوره آموزشی به عنوان حلقه های ارتباطی این بنیاد با مردم و دست اندرکاران اشتغال زایی در مناطق محروم، مهارت ها و تکنیک هایی چون کارآفرینی، نحوه ارتباط موثر با متقاضیان اشتغال، رهیافت های مشارکت، شناسایی جامعه مخاطبان هدف، آیین نامه ها و طرح های اشتغال زایی برکت، تسهیل گری اشتغال و طرح های کسب و کار، تهیه مقدمات و ابزار تسهیل گری و نظایر آن را در قالب ۸۰ ساعت آموزش می بینند.

تبیین و تشریح طرح ها، آیین نامه ها و مدل های اشتغال زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از دیگر بخش ها و محورهای برگزاری دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی – اجتماعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا