اتحادیه ها و اصنافاقتصادیفرهنگ مصرف

انجمن پرورش دهندگان قارچ: هر قارچی خوردنی نیست

دانستنی آنلاین /گروه اقتصادی: در پی خبر مسمومیت ومرگ هموطنان در رابطه با مصرف قارچ های کوهی، انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در بیانیه انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران آمده است :

اخیرا آمارهای متفاوتی در خصوص مسمومیت و حتی مرگ هموطنان در رابطه با مصرف قارچ های کوهی در خبرگزاری های مختلف منتشر گردیده که انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران ضمن تایید این اخبار نگران کننده اعلام می دارد که متاسفانه هرساله با شروع فصل بهار تعدادی از افراد محلی جهت کسب درآمدهای مقطعی و از روی نا آگاهی مطلق اقدام به جمع آوری انواع و اقسام قارچ های کوهی سمی از بستر طبیعی آن نموده و سپس با قیمت های بسیار گزافی درمقایسه با قارچ سالم، بهداشتی و کارخانه ای به عرضه و فروش هم استانی های خود می رسانند.

همچنین مصرف کنندگان این قارچ های کوهی با این ذهنیت کاملا اشتباه و غلط که خواص قارچ هایی که در محیط طبیعی روئیده اند بسیار با ارزش تر از گونه کارخانه ای و بهداشتی آن می باشد اقدام به خرید و مصرف این محصولات سمی می نمایند و نهایتا بیماری ها و مسمومیت های فراوانی برای بعضی از مصرف کنندگان پیش می آید که متاسفانه فوت تعدادی از مصرف کنندگان قارچ سمی در کشور هرساله وجود داشته و این مساله مسبوق به سابقه است.

لذا انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران ضمن تاکید بر عدم امکان تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی توسط اشخاص عادی از هموطنان درخواست می نماید از خرید قارچ فله که منشا تولید آن کارخانه ای نباشد خودداری کنند و قارچ سالم و مفید و مغذی را بصورت بسته های ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ گرمی با لیبل مشخص کارخانه دارای پروانه بهره برداری خریداری کنند.

در این میان رسانه ها با فرهنگ سازی در خصوص مصرف قارچ های کارخانه ای و بهداشتی برای هموطنان می توانند کمک شایانی در جهت بهبود سلامت ملی و کاهش بیماری های سرطانی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا