اقتصاد کلاناقتصادی

اختصاص ۲۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی

دانستنی آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب برنامه اشتغال امسال در کمیسیون تخصصی شورای اشتغال خبر داد و گفت: با تصویب این برنامه توسط رییس جمهوری، دوهزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از خانه ملت، محمد شریعتمداری افزود: دوهزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه عمومی و محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ کل کشور در حوزه فعالیت های مربوط به کمک های فنی و تخصصی اختصاص می یابد.

وزیر تعاون ادامه داد: پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی نیز برای صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید نیز با تصویب این برنامه اختصاص می یابد همچنین ۲۵ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده خواهد شد.

شریعتمداری ادامه داد: هفته جاری اسامی دریافت کنندگان وام با تسهیلات ۴، ۶ و ۱۰ درصد به صندوق توسعه ملی را اعلام کردیم تا مردم در جریان باشند که در هر استان چه تعدادی با چه میزان وام برای ایجاد چه میزان از اشتغال و چه مقدار از منابع ارزان قیمت دریافت کردند تا نظارت عمومی هم بر فعالیت های خوبی که در این زمینه آغاز شده به عمل آید و هم مسیر شفافیت ادامه یابد.

وی یادآور شد: در دوره دوم این وام ها که از ماه جاری ارائه آنها آغاز خواهد شد منابع جدیدی از محل صندوق توسعه ملی – یعنی مابقی آن ۷۵۰ میلیون دلاری که در گذشته به حساب واریز شده بود- واریز خواهد شد و با این روش جدید از ابتدا اسامی افرادی که از منابع صندوق برای فعالیت های اشتغالزایی در مناطق روستایی و بخش های زیر ۱۰ هزار نفر بهره می برند، در سایت قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا