اقتصاد کلاناقتصادیسلامت

آمار کرونا در جهان

کرونا ویروس با نام رسمی کووید-۱۹ جزو یکی از بزرگترین خانواده های ویروسی است که از بیماری سرماخوردگی معمولی تا بیماری هایی شدیدتر مانند سارس و مرس را ایجاد می‌کند. ویروس کرونا به طور عمده در برخی پرندگان و پستانداران شیوع پیدا می کرد، اما چندین نمونه شیوع در انسان ها نیز از انواع این ویروس در سال های گذشته وجود داشته است. با این حال ویروس جدید کرونا که از دسامبر ۲۰۱۹ با شیوع گسترده انسانی در شهر ووهان چین آغاز شد با نام کووید-۱۹ شناخته می شود. تاکنون در بیش از ۲۰۶ منطقه خودمختار و کشور مستقل دنیا علائم کرونا در مبتلایان نمایان شده است و سرعت شیوع بالای آن سازمان جهانی بهداشت را وادار به اعلام وضعیت فوق العاده نموده است. در این مطلب آمار کرونا در کشورهای مختلف جهان گرداوری شده است.

آمار کرونا در ایران و جهان

آمار کرونا در جهان

در زمان های بحرانی مانند شرایط فعلی اطلاع از آمار و اخبار صحیح بسیار اهمیت پیدا می کند، لذا در این بخش قصد داریم با ارائه جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در ایران و تمام کشورهای دنیا سهم خود را در اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از انتشار آمار و ارقام غیر رسمی ایفا کنیم. این اطلاعات کامل اخبار و آمار کرونا به صورت جدول آمار رسمی ایران و جدول آمار جهانی کشورها می باشد. برای مشاهده گستردگی در جهان نقشه کرونا که توسط دانشگاه جانز هاپکینز ارائه شده است را مشاهده کنید.

طبق بررسی پرونده های هزاران بیمار مبتلا به کرونای جدید و پژوهش های تازه‌ای که در زمینه این بیماری صورت گرفته است، این بیماری در ۸۰ درصد مبتلایان، علائم بیماری کرونا بصورت خفیف همراه بوده است اما افراد سالخورده، افراد دارای بیماری زمینه ای و کادر پزشکی پرخطرترین گروه ها در معرض ابتلا به کرونا می باشند.

راه های انتقال بیماری کرونا
ویروس کرونا اغلب از طریق ذرات تنفسی فرد مبتلا به افراد دیگر منتقل می شود، هنگامی که فرد صحبت می کند یا در زمان سرفه و عطسه باید حداقل فاصله ۱.۵ متری با سایر افراد داشته باشد.

لمس کردن سطح یا اشیایی که آلوده به ویروس شده اند و تماس دست ب دهان، بینی و چشم می تواند فرد را آلوده کند.

اگرچه مواردی از شیوع بدون علائم بیماری کرونا گزارش شده است، یعنی فرد بدون هیچ علائمی از ویروس آن را به دیگران انتقال داده است. با این حال این مورد بسیار نادر بوده است.

آیا ویروس کرونا از طریق هوا قابل انتقال است؟

بر اساس یافته های فعلی کرونا ویروس از طریق قطرات تنفسی و نه از طریق هوا انتقال می یابد. سازمان جهانی بهداشت در حال مطالعه و بررسی راه های انتقال بیماری بوده و یافته های جدید به روز رسانی خواهد شد.

منبع : سلطان سفر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا