اقتصاد کلانرویداد اقتصادیمالی و اقتصادی

خرید تضمینی گندم از ۱.۵ میلیون گذشت

شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون و ۵۴۷ هزار تن گندم به ارزش ۳۸ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه در کشور خبر داد.

به گزارش از مجله دانستنی اقتصاد و نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید محمد تقی طباطبایی گفت: یک میلیون و ۵۴۷ هزار تن گندم در نیمی از استان‌های کشور خریداری شده که با خرید این مقدار ۲۰ درصد کل خرید سال گذشته محقق شده است.طی یک ماه گذشته ۲۲۲ هزار و ۹۶۹ محموله به مراکز خرید تضمینی تحویل شده است.

مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران  اظهارکرد: خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ماه سال جاری ادامه دارد و با ورود به فصل تابستان، استان‌های سردسیریِ کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و … وارد عملیات خرید می‌شوند که تحویل گندم افزایش قابل توجهی خواهد یافت .

طباطبایی همچنین از خرید تضمینی ۹۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا به ارزش بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال در ۱۲ استان کشور خبر داد.  طی  هفته گذشته(از ۹۹/۰۲/۲۰ تا ۹۹/۰۲/۲۷)  ۱۶۶ هزار و ۲۰۹ تن گندم از طریق سامانه سیفا و ۱۵۶ هزار و ۵۸۶ تن آرد از طریق سامانه برای مصارف خبازی(یارانه‌ای و آزادپز) و صنف و صنعت به فروش رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا